iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

Atsakomybė už bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus

2017-05-23 16:07:24

Seimas po svarstymo pritarė Administracinių nusižengimų kodekso 29 ir 393 straipsnių pataisoms (projektas Nr. XIIP-3508(2), kuriomis nustatoma administracinė atsakomybė bei sankcijos už Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus.

Kodekse siūloma įtvirtinti, kad bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimas užtraukia baudą nuo vieno šimto iki trijų šimtų eurų. nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų eurų. Už pakartotinį nusižengimą gali būti skiriamas bepiločio orlaivio konfiskavimas.

Taip pat siūloma nustatyti, kad bendrosios aviacijos eksperimentinės kategorijos lėktuvų ir sraigtasparnių naudojimo skrydžiams reikalavimų pažeidimas užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų eurų.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 4R-17 patvirtintos Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės įsigaliojo 2014 m. gegužės 1 d.

BEPILOČIŲ ORLAIVIŲ NAUDOJIMO TAISYKLĖS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato bendrąsias bepiločių orlaivių naudojimo taisykles, skrydžių vykdymo jais sąlygas ir tvarką, šiems orlaiviams taikomus techninius reikalavimus ir atitinkamų leidimų bei išimčių suteikimo tvarką.

2. Šiose taisyklėse nustatyti reikalavimai galioja visiems Lietuvos Respublikos oro erdve skrydžius vykdantiems bepiločių orlaivių valdytojams ir atitinkamai orlaiviams, turintiems maksimalią kilimo masę nuo 300 g iki 25 kg. Vykdant skrydžius bepiločiais orlaiviais, kurių maksimali kilimo masė yra iki 300 g, taikomi tik šių taisyklių 11 punkte nustatyti reikalavimai.

3. Vykdyti skrydžius bepiločiais orlaiviais, kurių maksimali kilimo masė yra nuo 25 kg, galima tik Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA) arba jos įgaliotoje organizacijoje registruotais orlaiviais ir turint išankstinį CAA leidimą, kuriame nurodytos tokiam skrydžiui taikomos sąlygos ir apribojimai, taip pat taikomi orlaivio tinkamumo, civilinės atsakomybės draudimo bei specialūs kvalifikaciniai reikalavimai tokio orlaivio valdytojui.

4. Šių taisyklių reikalavimai, neatsižvelgiant į šių taisyklių 2 punkto nuostatas, netaikomi:

4.1. lynu valdomų bepiločių orlaivių (t.y. ratu skrendantiems orlaiviams, kurių padėtis ir aukštis reguliuojami viename gale pritvirtintu fiksuoto ilgio lynu, kuriuo riboja skrydį valdantis asmuo), nepakylančių aukščiau nei 150 pėdų (45 metrų) nuo žemės paviršiaus, skrydžiams;

4.2. bepiločių pririšamų balionų ir aitvarų, nepakylančių aukščiau nei 150 pėdų (45 metrų) nuo žemės paviršiaus, skrydžiams;

4.3. visiems bepiločių orlaivių skrydžiams uždarose patalpose.

5. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

bepilotis orlaivis – kiekvienas orlaivis be įgulos, kurį galima valdyti nuotoliniu būdu arba kurio skrydis valdomas automatiškai, taip pat laisvojo skridimo orlaivis;

laisvojo skridimo orlaivis – sunkesnis už orą bepilotis orlaivis, kurio keliamoji jėga skrendant susidaro dėl dinaminės oro sąveikos su fiksuotais keliamaisiais paviršiais ir laisvasis skridimas nėra tiesiogiai valdomas nuotoliniu ar automatiniu būdu.

psichotropinės medžiagos – alkoholis, opioidai, kanabinoidai, raminamieji (migdomieji) vaistai, hipnotikai, kokainas, psichostimuliuojamosios ir haliucinogeninės medžiagos, lakūs skysčiai. Prie šių medžiagų kava ir tabakas nepriskiriami;

uždara patalpa – stacionariomis pertvaromis nuo išorės atskirta patalpa.

6. Asmuo, valdantis bepiločio orlaivio skrydžio trajektoriją yra laikomas bepiločio orlaivio valdytoju. Valdytojas yra atsakingas už bepiločio orlaivio valdymą pagal šias taisyklių reikalavimus.

7. Draudžiama valdyti bepilotį orlaivį vartojus kokių nors žmogaus galimybes ribojančių psichotropinių medžiagų, taip pat sergant, labai pavargus ar esant kitoms priežastims, dėl kurių jis negali tinkamai atlikti savo pareigų.

8. Bepiločių orlaivių valdytojai turi būti susipažinę ir laikytis pagrindinių teisės aktų, reglamentuojančių skrydžių saugo Lietuvos Respublikos oro erdvėje pagrindinių reikalavimus. Šių teisės aktų pagrindinių reikalavimų sąrašas skelbiamas CAA interneto svetainėje.

9. Bepiločio orlaivio valdytojas asmeniškai atsako, kad orlaivis būtų techniškai tvarkingas. Prieš kiekvieną skrydį valdytojas privalo patikrinti visų bepiločio orlaivio valdymo elementų ir jėgainės darbą. Jeigu valdytojui kyla abejonių dėl bepiločio orlaivio techninės būklės, skrydį vykdyti griežtai draudžiama.

II. SKRYDŽIŲ VYKDYMAS BEPILOČIAIS ORLAIVIAIS

10. Vykdyti skrydžius bepiločiu orlaiviu Lietuvos Respublikos oro erdvėje galima laikantis šių bendrųjų bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių:

10.1. teritorijoje, kurioje tokių skrydžių nedraudžia vietos savivaldybė ir jie vykdomi laikantis nustatytų sąlygų bei reikalavimų (jeigu jos nustatytos);

10.2. matant vizualiai, įžiūrint jo skrydžio kryptį ir padėtį, ir bet kokiais atvejais ne toliau kaip 1000 m nuo fizinės valdytojo buvimo vietos;

10.3. išlaikant minimalų 50 metrų atstumą nuo visų rūšių transporto priemonių, statinių ir pašalinių žmonių;

10.4. už miestų ir miestelių tankiai gyvenamų rajonų arba žmonių sambūrio atvirose vietose ribų.

11. Bepiločių orlaivių skrydžiai, negavus atskiro oro eismo paslaugų teikėjo leidimo, draudžiami valdomos oro erdvės dalyje, esančioje:

11.1. arčiau kaip 1 jūrmylės (apie 1.8 km) spinduliu nuo Lietuvos Respublikos tarptautinių Vilniaus, Kauno, Palangos ir Šiaulių oro uostų aerodromų kontrolinių taškų (toliau – kontroliniai taškai) neatsižvelgiant į skrydžio aukštį;

11.2. 1 – 3 jūrmylių spinduliu (apie 5.4 km) nuo kontrolinių taškų virš šalia esančių kliūčių (medžių, statinių, reljefo elementų, elektros laidų, įrenginių ir kt.);

11.3. toliau kaip 3 jūrmylių spinduliu nuo kontrolinių taškų aukščiau 200 pėdų (apie 60 metrų) nuo žemės paviršiaus.

12. Šių taisyklių 11 punkte bepiločių orlaivių skrydžiams apribotų valdomos oro erdvės dalių žemėlapiai pateikti šių taisyklių 1 – 4 prieduose.

13. Bepiločių orlaivių skrydžiai nevaldomoje oro erdvėje draudžiami:

13.1. virš 400 pėdų (apie 120 metrų) nuo žemės paviršiaus, išskyrus atvejus, kai gautas išankstinis CAA leidimas ir tie skrydžiai vykdomi laikantis leidime nustatytų sąlygų;

13.2. Lietuvos Respublikos aerodromų oro eismo zonose (vertikaliose ir horizontaliose ribose), išskyrus atvejus, jei yra gautas aerodromo naudotojo raštiškas sutikimas ir laikomasi aerodromo naudotojo nustatytų sąlygų.

14. Pilotuojamas orlaivis visada turi pirmenybę prieš bepilotį orlaivį. Bepiločiu orlaiviu draudžiama skristi ir kelti pavojų kylantiems ir tūpiantiems orlaiviams.

15. Daiktai, įvairios medžiagos arba skysčiai gali būti išmetami arba purškiami iš skrendančio bepiločio orlaivio tik laikantis CAA nustatytų sąlygų.

16. Specialios veiklos oro erdvėje vykdyti skrydžius bepiločiais orlaiviais galima tik gavus šios oro erdvės naudotojo atitinkamą leidimą.

17. Prieš skrydį bepiločio orlaivio valdytojas privalo susipažinti su visa skrydžių saugos informacija, teisės aktų reikalavimais, vietos savivaldybės reikalavimais, meteorologine situacija (prireikus ir prognoze).

18. Jeigu skrydžio metu bepiločio orlaivio valdytojas netenka galimybės valdyti orlaivį (parandama orlaivio valdymo kontrolė) ir pastarasis išskrenda iš orlaivio valdytojo vizualaus apžvalgos lauko ribų, apie tai būtina nedelsiant telefonu informuoti artimiausią skrydžių valdymo centrą, kurio telefonai skelbiami CAA interneto svetainėje. Pranešime būtina pateikti šią informaciją: orlaivio valdytojo vardas ir pavardė, vieta, kurioje prarasta orlaivio valdymo kontrolė, orlaivio skrydžio aukštis bei skrydžio kryptis.

III. IŠIMČIŲ SUTEIKIMAS

19. Asmenys gali kreiptis į CAA su prašymu suteikti išimtį šių taisyklių 10.2 – 10.4 punktuose nustatytiems reikalavimams, jeigu jie gali pagrįsti CAA priimtiną skrydžių saugos lygį atitinkamomis priemonėmis. Per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos CAA priima sprendimą suteikti arba nesuteikti išimtį pagal šio punkto nuostatas. Sprendime suteikti išimtį nurodomos tokio skrydžio vykdymo sąlygos ir apribojimai bei orlaivio tinkamumo skraidyti reikalavimai, civilinės atsakomybės draudimo ir specialūs kvalifikaciniai reikalavimai tokio orlaivio valdytojui.

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

20. Šios taisyklės nustato tik minimalius bepiločių orlaivių skrydžių saugos reikalavimus ir neatleidžia bepiločio orlaivio savininko ar valdytojo nuo bet kokios formos teisinės atsakomybės prieš kitus asmenis, jeigu bus pažeistos šių asmenų teisės ir teisėti interesai.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2017-09-22 20:51:50

„Enefit“ elektra prekiaus Suomijos ir Švedijos rinkose

Didžiausia Baltijos šalyse energijos gamintoja „Eesti Energia“ žengia į Skandinavijos šalių energijos rinką – Suomijoje ir Švedijoje veiklą pradėjo antrinė jos įmonė „Enefit“, kuri šių šalių vartotojams nuo kitų metų pasiūlys įsigyti elektros.
iliustracija2017-09-22 18:34:38

Uber“ vadovo Londone komentaras dėl „Uber“ licencijos Londone sustabdymo

„3,5 milijono londoniečių, kurie naudojasi programėle, ir daugiau nei 40 tūkst. licencijuotų vairuotojų, kurių pajamų šaltinis yra vairavimas su „Uber“, bus priblokšti šio sprendimo”,- teigė Tom Elvidge, „Uber“ generalinis vadovas Londone.
iliustracija2017-09-22 15:48:53

Kibernetinis saugumas bei asmens duomenų apsauga - rizikas galima suvaldyti

Artėjant naujojo Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) (ES) 2016/679 įsigaliojimui kitų metų gegužės 25 d. vis dažniau ir daugiau girdime apie asmens duomenų apsaugą bei kibernetinį saugumą.
iliustracija2017-09-22 15:34:05

Baltijos regione bus informacinių technologijų kompetencijų centras

20 mln. eurų investicijų, išskirtinės lietuvių ir švedų tyrėjų kompetencijos, technologijos universitetų ir mokslo centrų bendradarbiavimas – Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių ir komunikacijos technologijų (IKT) kompetencijos centras.
iliustracija2017-09-21 18:06:50

„Tesla" projekto analizė parodė silpnąsias vietas: Lietuvai reikia paskubėti

Geidžiamiausiu pastarųjų metų investuotoju laikomą Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) bendrovę „Tesla" bandanti prisivilioti Lietuva turėtų paskubėti gerindama investicinę aplinką.
iliustracija2017-09-21 18:01:15

„Tartiufas“ pašieps netikrus teisuolius

Rugsėjo 27, 28 dienomis Lietuvos nacionaliniame dramos teatre įvyks Molière‘o „Tartiufo“ premjera. Kalbėdamas apie būsimą spektaklį režisierius Oskaras Koršunovas sako, kad statyti komediją yra pats sudėtingiausias uždavinys, tačiau jis su komanda tikisi šia komedija į teatrą sugrąžinti tikrą dionisišką juoką.
iliustracija2017-09-21 17:58:07

Trišalėje taryboje nuspręsta didinti MMA iki 400 eurų

Šiandien po aktyvios diskusijos Vyriausybę, darbdavius ir profesines sąjungas vienijanti Trišalė taryba sutarė, kad minimalioji mėnesinė alga (MMA) nuo kitų metų pradžios turėtų didėti 20 eurų – iki 400 eurų.
iliustracija2017-09-21 17:53:54

Ligonių kasos: vienas svarbiausių iššūkių – didėjantis gyventojų senėjimas

Gyventojų senėjimas – vienas iš svarbiausių sveikatos apsaugos sistemos iššūkių tiek visame pasaulyje, tiek Europoje. Šiuo metu tai ypatingai aktualu ir Lietuvos Privalomojo sveikatos draudimo fondui (PSDF).
iliustracija2017-09-21 17:50:16

Ar šiandien ant Lietuvos dirvožemio išgyventų dinozaurai?

Pastaruoju metu itin aktyviai kalbama apie tai, kad antibiotikus visuomenė privalo vartoti atsakingai. O tais atvejais, kai jų vartojimas yra neišvengiamas, žmogus turi gauti ir probiotikų, t.y. gerųjų bakterijų, atkuriančių mūsų organizmo mikloflorą, kurios, mokslininkų teigimu, kiekvienas „nešiojamės“ net apie 3 kg.
iliustracija2017-09-21 17:46:19

Penktadienį į darbą – be automobilio

Jau rytoj, penktadienį, nuskambės baigiamasis Europos judumo savaitės akordas – bus minima Diena be automobilio. Jos metu visos Europos gyventojai raginami į darbą ar kitas vietas keliauti ne savo automobiliu, o alternatyviais būdais – viešuoju transportu, dviračiais, paspirtukais, riedlentėmis ar tiesiog pėsčiomis.
iliustracija2017-09-21 17:35:36

Saugumo prevencijai gailima pinigų, nors lengva netekti milijonų ir reputacijos

Pastaraisiais metais Lietuvoje kibernetiniam saugumui pradėta skirti kiek daugiau dėmesio, tačiau progresas visgi menkas, o į prevenciją lengvai numojama ranka, kalbėjo antradienį į saugumo konferenciją „Security Day‘2017“ susirinkę IT specialistai.
iliustracija2017-09-21 15:46:40

Neabejingų merginų dėka pavogti dviračiai netrukus buvo surasti

Šiąnakt, šiek tiek po vidurnakčio, mieste patruliavę pareigūnai sulaukė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato budėtojo pranešimo, kad gauta informacija, jog Kaune, Pilies g., iš kiemo pavogti 2 dviračiai.
iliustracija2017-09-21 15:34:53

NASA mokslininkė: atsakymą, ar mes vieni, sužinos jau ši karta

Viena „NASA Ames“ centro Silicio slėnyje vadovių Rose Grymes į Lietuvą atvyksta dalyvauti Vilniaus inovacijų forume „Innovation Drift“.
iliustracija2017-09-21 15:30:16

Darbo rinka ateityje: kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Spartus technologijų progresas neatpažįstamai pakeitė ne tik mūsų kasdienį gyvenimą, bet ir darbo specifiką. Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau.
iliustracija2017-09-21 10:49:42

RRT skelbia elektroninių ryšių rinkos 2017 m. II ketvirčio duomenis

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios elektroninių ryšių pajamos, po trumpo stabtelėjimo 2017 m. I ketv., ir toliau auga − 2017 m. II ketvirtį, palyginti su 2017 m. I ketvirčiu, jos augo 5,7 proc. ir siekė 174,8 mln. Eur. 2017 m. II ketvirtį bendrosios elektroninių ryšių sektoriaus pajamos buvo didžiausios nuo 2015 m. II ketv.
iliustracija2017-09-21 10:46:15

Sportinė liemenėlė – ką svarbiausia žinoti?

Sportinė liemenėlė šiuolaikinei moteriai tapo neatsiejamu sporto atributu. Reta kuri pasiryžtų į rytinę mankštą ar vakarinę treniruotę keliauti be jos – tai ne tik patogu, bet dar ir gražu, juk šiais laikais liemenėlių pasirinkimas labai platus, jos ryškios, įvairių siluetų.
iliustracija2017-09-21 10:38:23

5000 tonų svorio problema: nelegaliai paliktos didelių gabaritų atliekos

Šalia buitinių atliekų konteinerių savavališkai paliekamų didelių gabaritų atliekų krūva Vilniuje šiemet jau svertų maždaug 5000 tonų, jei jų nepašalintų atliekų išvežimo įmonės. Nuo metų pradžios sostinės kiemuose gyventojai senų baldų, technikos ir statybinių atliekų paliko tiek, kiek pernai per visus metus.
iliustracija2017-09-21 10:36:28

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

Jei į jūsų automobilį įvažiuoja kitas neatsakingas vairuotojas, galite pasiguosti bent tuo, jog draudimo bendrovė atlygins žalą. O kas tuomet, jei automobilį randate jau apgadintą? Draudimo bendrovės BTA ekspertai dalinasi savo įžvalgomis apie 5 klasikines situacijas, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.
iliustracija2017-09-21 10:33:21

Įdomūs faktai apie tarakonus

Kambariuose besikaupianti drėgmė, šiluma ir ant virtuvės stalo paliekami maisto likučiai – puikios sąlygos veistis tarakonams. Į namus šie kenkėjai gali patekti per kanalizacijos ar šiukšlių vamzdžius, ventiliacijos angas, taip pat su pirktais padėvėtais baldais, aparatūra, pakuotėmis, ateiti iš kaimynų, pro nesandarias duris, net elektros lizdus.
iliustracija2017-09-21 10:29:30

Kelionių džiaugsmą vilniečiai kviečiami patirti arti namų

Pasaulinės turizmo dienos proga į Vilnių atvykstantys svečiai bus pasitinkami šventiškai, o vilniečiai bus kviečiami atrasti kelionių džiaugsmą šalia savo namų. Rugsėjo 27 – 30 dienomis miestiečių lauks nemokamos ekskursijos po Vilnių ir jo apylinkes, vandens sporto pamokos, galimybė laimėti bilietus į muziejus ir pamatyti, kaip miestas atrodo iš turistinio autobuso.
iliustracija2017-09-20 19:26:49

„Ford" kuria ženklų kalbą autonominiams automobiliams

Ateities automobiliai vardan saugumo privalės susikalbėti su pėsčiaisiais. Dažnam vairuotojui pažįstama situacija kuomet per perėją einantį pėsčiąjį jis praleidžia pamojęs ranka ar linktelėjęs galva. Tai tik vienas iš pavyzdžių, rodančių, kokią didelę reikšmę saugumui turi bendravimas tarp eismo dalyvių.
iliustracija2017-09-20 19:16:54

Seimo Audito komitetas: valstybės informaciniai ištekliai netvarkomi

Šiandien Seimo Audito komitete aptarti stringantys procesai informacinės visuomenės srityje, be kita ko, planuojant, kuriant ir valdant valstybės informacinius išteklius.
iliustracija2017-09-20 13:12:57

Diena be automobilio Vilniuje - nemokamas viešasis transportas ir pramogos

Rugsėjo 22-oji Vilniuje skelbiama Diena be automobilio. Vienai dienai vilniečiams ir miesto svečiams dovanojama dalis Gedimino prospekto - ši erdvė bus skirta tik pėstiesiems ir dviratininkams.
iliustracija2017-09-20 13:06:41

Kitąmet Vokietijoje skraidys jau 10 „Small Planet Airlines“ lėktuvų

Atostogų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ toliau plečia partnerių sąrašą Vokietijoje – jį papildė „FTI Touristik“ ir „DER Touristik Deutschland“. Nuo 2016 metų bendrovė skrydžius vykdo bendradarbiaudama su kelionių organizavimo gigantais.
iliustracija2017-09-20 13:02:16

Kelionė viešuoju transportu Kaune – už ačiū

Šį penktadienį kauniečiai sulauks neeilinės dovanos – važiuoti viešuoju transportu bus galima nemokamai. Kaunas jungiasi prie tarptautinės akcijos „Diena be automobilio“ ir visiems miestiečiams siūlo nemokamai išmėginti miesto autobusus ir troleibusus.
iliustracija2017-09-20 12:57:20

Išmanieji telefonai: vyresniesiems – susisiekti, jaunimui – pasigirti

„Tūkstantmečio karta“, „Z karta“ yra vos keli iš daugelio terminų, kuriais bandoma apibrėžti dabartinį jaunimą. Trumpai tariant, šios kartos atstovai – jau nepriklausomoje Lietuvoje gimę žmonės, kurių įpročiai, pomėgiai ir gyvenimo būdas gerokai skiriasi nuo tėvų ir senelių.
iliustracija2017-09-20 12:54:03

ESO skaitmenizacija: nauji klientai prijungiami be popierinių dokumentų

Siekdama supaprastinti elektros ir dujų įvedimo procesą naujiems klientams, elektros ir dujų skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) įgyvendino dar vieną pokytį – atsisakė popierinių dokumentų, kuriuos iki šiol teikdavo projektuotojai, derindami dujų ir elektros įrenginių montavimą ar rekonstrukcijas.
iliustracija2017-09-19 19:53:13

Kaunas taiko naują modelį: Panemunėje įsikurs vieša bendradarbiavimo erdvė

Panemunės seniūnija, biblioteka, sporto klubas ir įvairios nevyriausybinės organizacijos netrukus įsikurs naujoje bendradarbiavimo erdvėje. Į šiuo metu baigiamas remontuoti buvusios mokyklos patalpas Vaidoto gatvėje atsikels ir organizacijos, kurios iki šiol veikė apleistuose Vaidilos gatvėse stūksančiuose medinukuose.
iliustracija2017-09-19 19:46:42

Tris mėnesius džiugins pigesnė šiluma

Seimas nusprendė nuo spalio 1 d. taikyti pridėtinės vertės mokesčio lengvatą šildymui Seimas ypatingos skubos tvarka priėmė šalies gyventojams itin svarbias Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisas (projektas Nr. XIIIP-1108(2)).
iliustracija2017-09-19 18:52:06

Telefono ABC: Ką daryti, jei trūksta laisvos vietos telefone

Tikrai ne vienas išmanaus telefono savininkas yra susidūręs su situacija, kuomet išmanusis atsisako fotografuoti, filmuoti ar ką nors įsidiegti. Dažniausia to priežastis – atminties įrenginyje trūkumas.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.