iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

Atsakomybė už bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus

2017-05-23 16:07:24

Seimas po svarstymo pritarė Administracinių nusižengimų kodekso 29 ir 393 straipsnių pataisoms (projektas Nr. XIIP-3508(2), kuriomis nustatoma administracinė atsakomybė bei sankcijos už Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus.

Kodekse siūloma įtvirtinti, kad bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimas užtraukia baudą nuo vieno šimto iki trijų šimtų eurų. nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų eurų. Už pakartotinį nusižengimą gali būti skiriamas bepiločio orlaivio konfiskavimas.

Taip pat siūloma nustatyti, kad bendrosios aviacijos eksperimentinės kategorijos lėktuvų ir sraigtasparnių naudojimo skrydžiams reikalavimų pažeidimas užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų eurų.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 4R-17 patvirtintos Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės įsigaliojo 2014 m. gegužės 1 d.

BEPILOČIŲ ORLAIVIŲ NAUDOJIMO TAISYKLĖS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato bendrąsias bepiločių orlaivių naudojimo taisykles, skrydžių vykdymo jais sąlygas ir tvarką, šiems orlaiviams taikomus techninius reikalavimus ir atitinkamų leidimų bei išimčių suteikimo tvarką.

2. Šiose taisyklėse nustatyti reikalavimai galioja visiems Lietuvos Respublikos oro erdve skrydžius vykdantiems bepiločių orlaivių valdytojams ir atitinkamai orlaiviams, turintiems maksimalią kilimo masę nuo 300 g iki 25 kg. Vykdant skrydžius bepiločiais orlaiviais, kurių maksimali kilimo masė yra iki 300 g, taikomi tik šių taisyklių 11 punkte nustatyti reikalavimai.

3. Vykdyti skrydžius bepiločiais orlaiviais, kurių maksimali kilimo masė yra nuo 25 kg, galima tik Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA) arba jos įgaliotoje organizacijoje registruotais orlaiviais ir turint išankstinį CAA leidimą, kuriame nurodytos tokiam skrydžiui taikomos sąlygos ir apribojimai, taip pat taikomi orlaivio tinkamumo, civilinės atsakomybės draudimo bei specialūs kvalifikaciniai reikalavimai tokio orlaivio valdytojui.

4. Šių taisyklių reikalavimai, neatsižvelgiant į šių taisyklių 2 punkto nuostatas, netaikomi:

4.1. lynu valdomų bepiločių orlaivių (t.y. ratu skrendantiems orlaiviams, kurių padėtis ir aukštis reguliuojami viename gale pritvirtintu fiksuoto ilgio lynu, kuriuo riboja skrydį valdantis asmuo), nepakylančių aukščiau nei 150 pėdų (45 metrų) nuo žemės paviršiaus, skrydžiams;

4.2. bepiločių pririšamų balionų ir aitvarų, nepakylančių aukščiau nei 150 pėdų (45 metrų) nuo žemės paviršiaus, skrydžiams;

4.3. visiems bepiločių orlaivių skrydžiams uždarose patalpose.

5. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

bepilotis orlaivis – kiekvienas orlaivis be įgulos, kurį galima valdyti nuotoliniu būdu arba kurio skrydis valdomas automatiškai, taip pat laisvojo skridimo orlaivis;

laisvojo skridimo orlaivis – sunkesnis už orą bepilotis orlaivis, kurio keliamoji jėga skrendant susidaro dėl dinaminės oro sąveikos su fiksuotais keliamaisiais paviršiais ir laisvasis skridimas nėra tiesiogiai valdomas nuotoliniu ar automatiniu būdu.

psichotropinės medžiagos – alkoholis, opioidai, kanabinoidai, raminamieji (migdomieji) vaistai, hipnotikai, kokainas, psichostimuliuojamosios ir haliucinogeninės medžiagos, lakūs skysčiai. Prie šių medžiagų kava ir tabakas nepriskiriami;

uždara patalpa – stacionariomis pertvaromis nuo išorės atskirta patalpa.

6. Asmuo, valdantis bepiločio orlaivio skrydžio trajektoriją yra laikomas bepiločio orlaivio valdytoju. Valdytojas yra atsakingas už bepiločio orlaivio valdymą pagal šias taisyklių reikalavimus.

7. Draudžiama valdyti bepilotį orlaivį vartojus kokių nors žmogaus galimybes ribojančių psichotropinių medžiagų, taip pat sergant, labai pavargus ar esant kitoms priežastims, dėl kurių jis negali tinkamai atlikti savo pareigų.

8. Bepiločių orlaivių valdytojai turi būti susipažinę ir laikytis pagrindinių teisės aktų, reglamentuojančių skrydžių saugo Lietuvos Respublikos oro erdvėje pagrindinių reikalavimus. Šių teisės aktų pagrindinių reikalavimų sąrašas skelbiamas CAA interneto svetainėje.

9. Bepiločio orlaivio valdytojas asmeniškai atsako, kad orlaivis būtų techniškai tvarkingas. Prieš kiekvieną skrydį valdytojas privalo patikrinti visų bepiločio orlaivio valdymo elementų ir jėgainės darbą. Jeigu valdytojui kyla abejonių dėl bepiločio orlaivio techninės būklės, skrydį vykdyti griežtai draudžiama.

II. SKRYDŽIŲ VYKDYMAS BEPILOČIAIS ORLAIVIAIS

10. Vykdyti skrydžius bepiločiu orlaiviu Lietuvos Respublikos oro erdvėje galima laikantis šių bendrųjų bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių:

10.1. teritorijoje, kurioje tokių skrydžių nedraudžia vietos savivaldybė ir jie vykdomi laikantis nustatytų sąlygų bei reikalavimų (jeigu jos nustatytos);

10.2. matant vizualiai, įžiūrint jo skrydžio kryptį ir padėtį, ir bet kokiais atvejais ne toliau kaip 1000 m nuo fizinės valdytojo buvimo vietos;

10.3. išlaikant minimalų 50 metrų atstumą nuo visų rūšių transporto priemonių, statinių ir pašalinių žmonių;

10.4. už miestų ir miestelių tankiai gyvenamų rajonų arba žmonių sambūrio atvirose vietose ribų.

11. Bepiločių orlaivių skrydžiai, negavus atskiro oro eismo paslaugų teikėjo leidimo, draudžiami valdomos oro erdvės dalyje, esančioje:

11.1. arčiau kaip 1 jūrmylės (apie 1.8 km) spinduliu nuo Lietuvos Respublikos tarptautinių Vilniaus, Kauno, Palangos ir Šiaulių oro uostų aerodromų kontrolinių taškų (toliau – kontroliniai taškai) neatsižvelgiant į skrydžio aukštį;

11.2. 1 – 3 jūrmylių spinduliu (apie 5.4 km) nuo kontrolinių taškų virš šalia esančių kliūčių (medžių, statinių, reljefo elementų, elektros laidų, įrenginių ir kt.);

11.3. toliau kaip 3 jūrmylių spinduliu nuo kontrolinių taškų aukščiau 200 pėdų (apie 60 metrų) nuo žemės paviršiaus.

12. Šių taisyklių 11 punkte bepiločių orlaivių skrydžiams apribotų valdomos oro erdvės dalių žemėlapiai pateikti šių taisyklių 1 – 4 prieduose.

13. Bepiločių orlaivių skrydžiai nevaldomoje oro erdvėje draudžiami:

13.1. virš 400 pėdų (apie 120 metrų) nuo žemės paviršiaus, išskyrus atvejus, kai gautas išankstinis CAA leidimas ir tie skrydžiai vykdomi laikantis leidime nustatytų sąlygų;

13.2. Lietuvos Respublikos aerodromų oro eismo zonose (vertikaliose ir horizontaliose ribose), išskyrus atvejus, jei yra gautas aerodromo naudotojo raštiškas sutikimas ir laikomasi aerodromo naudotojo nustatytų sąlygų.

14. Pilotuojamas orlaivis visada turi pirmenybę prieš bepilotį orlaivį. Bepiločiu orlaiviu draudžiama skristi ir kelti pavojų kylantiems ir tūpiantiems orlaiviams.

15. Daiktai, įvairios medžiagos arba skysčiai gali būti išmetami arba purškiami iš skrendančio bepiločio orlaivio tik laikantis CAA nustatytų sąlygų.

16. Specialios veiklos oro erdvėje vykdyti skrydžius bepiločiais orlaiviais galima tik gavus šios oro erdvės naudotojo atitinkamą leidimą.

17. Prieš skrydį bepiločio orlaivio valdytojas privalo susipažinti su visa skrydžių saugos informacija, teisės aktų reikalavimais, vietos savivaldybės reikalavimais, meteorologine situacija (prireikus ir prognoze).

18. Jeigu skrydžio metu bepiločio orlaivio valdytojas netenka galimybės valdyti orlaivį (parandama orlaivio valdymo kontrolė) ir pastarasis išskrenda iš orlaivio valdytojo vizualaus apžvalgos lauko ribų, apie tai būtina nedelsiant telefonu informuoti artimiausią skrydžių valdymo centrą, kurio telefonai skelbiami CAA interneto svetainėje. Pranešime būtina pateikti šią informaciją: orlaivio valdytojo vardas ir pavardė, vieta, kurioje prarasta orlaivio valdymo kontrolė, orlaivio skrydžio aukštis bei skrydžio kryptis.

III. IŠIMČIŲ SUTEIKIMAS

19. Asmenys gali kreiptis į CAA su prašymu suteikti išimtį šių taisyklių 10.2 – 10.4 punktuose nustatytiems reikalavimams, jeigu jie gali pagrįsti CAA priimtiną skrydžių saugos lygį atitinkamomis priemonėmis. Per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos CAA priima sprendimą suteikti arba nesuteikti išimtį pagal šio punkto nuostatas. Sprendime suteikti išimtį nurodomos tokio skrydžio vykdymo sąlygos ir apribojimai bei orlaivio tinkamumo skraidyti reikalavimai, civilinės atsakomybės draudimo ir specialūs kvalifikaciniai reikalavimai tokio orlaivio valdytojui.

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

20. Šios taisyklės nustato tik minimalius bepiločių orlaivių skrydžių saugos reikalavimus ir neatleidžia bepiločio orlaivio savininko ar valdytojo nuo bet kokios formos teisinės atsakomybės prieš kitus asmenis, jeigu bus pažeistos šių asmenų teisės ir teisėti interesai.

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2018-05-19 18:45:01

Kelionių vaistinėlė: ko svarbu nepamiršti vežantis vaistų į užsienį?

Ar jau suplanavote šios vasaros atostogas? Kur nors keliaujant, svarbiausia nepamiršti pasirūpinti savo ir artimųjų sveikata, nes įvairūs negalavimai tikrai gali sujaukti smagius atostogų planus. Tačiau, vežantis vaistus į kitas šalis, svarbu nepamišti, kad svetur vaistų gabenimui taikomos skirtingos taisyklės.
iliustracija2018-05-19 18:39:40

5 geriausi telefonai, kuriuos galite įsigyti tiesiog dabar

Atėjus laikui įsigyti naują išmanųjį, tenka spręsti nemažai klausimų: kurio gamintojo, kurios serijos bei modelio, dydžio ir net spalvos įrenginį rinktis, o gal, apskritai, dar palaukti geresnio?
iliustracija2018-05-19 18:37:52

Dronų sportas Lietuvoje: entuziastų sparčiai daugėja

Šiandien dronai atneša džiaugsmo ne tik panoraminių fotografijų gerbėjams. Lietuvoje kasmet populiarėja nauja sporto šaka – dronų varžybos (Drone Racing), o bepiločių skraidyklių valdymas pasaulyje sparčiai skinasi kelią į profesionalaus sporto pasaulį.
iliustracija2018-05-17 17:54:33

Tarptautinė hipertenzijos diena: kaip apsisaugoti nuo ligos?

Daugeliui žmonių vengiant reguliariai tikrintis kraujo spaudimą, sergamumo mastai arterine hipertenzija didėja. Norint atkreipti dėmesį į aukšto kraujo spaudimo grėsmes ir ilgalaikes pasekmes, gegužės 17-oji yra paskelbta Tarptautine hipertenzijos diena.
iliustracija2018-05-17 17:50:27

Technologijos mokykloje – drausti ar leisti?

Ar vaikai tapo pernelyg priklausomi nuo kompiuterių ir telefonų? Galbūt mokykloje išmaniuosius derėtų uždrausti? O gal galima efektyviai jais naudotis ugdymo tikslais? Tiek tėvų, tiek mokytojų nuomonės apie vaikų naudojimąsi telefonais bei kompiuteriais išsiskiria.
iliustracija2018-05-17 17:44:55

Būsto pirkėjai ir pardavėjai: kurių pusėje svarstyklių lėkštė?

Lietuvos nekilnojamojo turto rinka pernai išgyveno vieną aktyviausių periodų: Registrų centras skaičiuoja, kad 2017 m. būstui įsigyti šalyje buvo išleista kone 1,88 mlrd. eurų arba 7 proc. daugiau nei 2016 m.
iliustracija2018-05-17 17:41:17

JAV ekspertas: vis daugiau internautų kenčia nuo kibernetinio terorizmo

Augant kibernetinių atakų skaičiui labiausiai pažeidžiami išlieka saugumu internete nesirūpinantys vartotojai, įspėja Skirtųjų vardų ir numerių interneto korporacijos (ICANN) saugumo bei informacinių ir ryšių technologijų (IRT) viceprezidentas Dave‘as Piscitello.
iliustracija2018-05-17 17:39:12

Dirbtinis protas pasaulį paliks be taksistų ir vertimų biurų?

1,2 trilijono dolerių. Skaičiuojama, kad iki tokios įspūdingos sumos 2018 m. išaugs pasaulinė dirbtinio intelekto (DI) rinkos vertė. DI sparčiai šuoliuojant į vis naujas gyvenimo sritis, skeptikai prabyla apie galimai fatališkus šio reiškinio pavojus žmonėms.
iliustracija2018-05-16 08:51:59

Vakar žuvo sunkvežimio vairuotojas, sužeistas sudegusio automobilio keleivis

Lietuvos kelių policijos tarnybos pirminiais duomenimis, gegužės 15 d., antradienį, mūsų šalies keliuose įvyko 10 eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti 9 žmonės. Tragiško susidūrimo metu žuvo vienas žmogus, 44 metų vyras, vairavęs sunkvežimį.
iliustracija2018-05-16 08:44:24

Apsilankyti degalinėje – ne tik benzino papildyti

„Automobilio padangas prižiūriu du kartus per metus: balandį ir lapkritį, kai jas montuoju“. Tai –daugybės vairuotojų posakis. Tačiau padangoms skirti dėmesio reikėtų dažniau nei dukart per metus. Ypač tiems, kurie vairuoja senesnius automobilius.
iliustracija2018-05-15 18:27:54

Išmanus įprotis kuria šiurpią statistiką

Naršymas mobiliajame telefone ir įprotis per ausines klausyti muzikos – abu šie įpročiai daro mūsų gyvenimą įdomesnį ir išmanesnį. Abu šie įpročiai vien per šiuos metus pažymėti šiurpiais įvykiais priartėjus prie geležinkelio bėgių. Abi aukos – nesulaukusios net 20 metų.
iliustracija2018-05-15 18:24:01

Kiek vaistų suvartojome per 2017 metus?

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT) atliko vaistinių preparatų suvartojimo analizę, kuria buvo siekta išsiaiškinti, kiek vaistų Lietuvos gyventojai suvartojo per praėjusius metus.
iliustracija2018-05-15 18:17:59

Skirtingos kartos šeimos versle: kaip tęsti veiklą ir užsitikrinti sėkmę?

Garsiausias pasaulio kompanijas, tokias kaip „Samsung Electronics“, „Volkswagen“ ar „Facebook“ sieja ne tik beprotiškas populiarumas ir milijonai klientų visame pasaulyje.
iliustracija2018-05-15 18:15:14

Kibernetinis saugumas – rizika ne IT sistemoms, o visoms verslo operacijoms

Kas yra saugumas? Prie durų įmonės stovintis apsauginis, šarvuotos namų durys, automobilio signalizacija? Prieš keliasdešimt metų to užteko, tačiau šiandien suvokti saugumą reikia kur kas plačiau.
iliustracija2018-05-15 18:07:55

Kaip biure be sienų apsaugoti savo kompiuterį?

Kas ketvirtoje šalies įmonėje darbuotojai linkę išsinešti darbo kompiuterius į namus ir dirbti neformalioje aplinkoje. Tokia darbo praktika jau kuris laikas populiarėja ne tik užsienio, bet ir Lietuvos kapitalo įmonėse, tačiau specialistai pastebi, kad iš biuro išsinešti kompiuteriai patenka į specifinės rizikos zoną.
iliustracija2018-05-14 13:41:04

Kibernetinis saugumas – rizika ne IT sistemoms, o visoms verslo operacijoms

Kas yra saugumas? Prie durų įmonės stovintis apsauginis, šarvuotos namų durys, automobilio signalizacija? Prieš keliasdešimt metų to užteko, tačiau šiandien suvokti saugumą reikia kur kas plačiau.
iliustracija2018-05-11 14:45:45

Gyvybes gelbės naujoji karta: jaunųjų gydytojų žinios – pasaulinės vertės

Parengti pirmieji gydytojai rezidentai, kurie galės be kitų specialistų pagalbos atlikti visas gyvybę gelbstinčias procedūras. Jie gebės suteikti skubiąją medicinos pagalbą tiek vaikams, tiek suaugusiems, mirštantiems ar besiskundžiantiems gerklės skausmu, patyrusiems sunkias traumas ar miokardo infarktą.
iliustracija2018-05-11 14:39:05

Dėl atliekų krizės Vilniuje – specialus Seimo komitetų posėdis

Reaguojant į gyventojų, verslo ir sveikatos apsaugos specialistų teikiamą grėsmingą informaciją kitą savaitę šaukiamas specialus Aplinkos apsaugos ir Sveikatos reikalų komitetų posėdis.
iliustracija2018-05-11 14:33:57

E. sveikatos auditas: stringanti sistema, iššvaistytos lėšos, milijonai ateičiai

Lėšų švaistymas ir neracionalus naudojimas, viešųjų pirkimų pažeidimai, stringanti sistema, nepasiteisinusios technologijos ir apmokėti nebaigti darbai, o pasibaigus sutartims – milijonai sistemos priežiūrai bei masinis laikinas projekte paslaugas teikusių įmonių darbuotojų įdarbinimas VĮ Registrų centre.
iliustracija2018-05-11 14:29:45

Ką daryti, jeigu gegužę netikėtai negausite pensijos

„Sodra“ pradėjo mokėti gegužės mėnesio pensijas, tačiau dalis senjorų gali jos nesulaukti, jeigu iki šiol nedeklaravo gyvenamosios vietos arba jų nėra gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitoje.
iliustracija2018-05-11 14:26:05

Skandinavijoje gausu energijos - sistemos balansą palaikyti padeda Kruonio HAE

Dėl padidėjusios gamybos iš atsinaujinančių išteklių didmeninės elektros prekybos biržoje šiomis dienomis formavosi ypač žemos elektros energijos kainos. Tai – gera žinia vartotojams, kurie už energiją moka priklausomai nuo jos kainų biržoje.
iliustracija2018-05-11 14:22:29

Nemokama kokybiška bevielio interneto prieiga Lietuvos viešose erdvėse – visiems

Belaidžio interneto ryšio Lietuvos, kaip ir kitų ES šalių, viešose erdvėse įrengimui atsiveria naujos finansavimo galimybės. Gegužės 15-ąją numatomas pirmasis Europos Komisijos (EK) kvietimas teikti paraiškas pagal finansavimo programą „WiFi4EU“.
iliustracija2018-05-11 14:18:41

Fiziko akimis: ar itin tikroviškais vadinamuose filmuose yra fizikos dėsniai?

Mokslinės fantastikos kūriniai dažnai daro didelį įspūdį, ypač kai išties atrandamos sąsajas su realybe. XIX amžiaus viduryje rašytojai, susižavėję mokslo ir technologijų pažanga, plėtė savo vaizduotę į sunkiai įsivaizduojamą ateities futuristinį pasaulį.
iliustracija2018-05-11 14:15:44

IT įmonės Kaune talentingus programuotojus pastebi jau gimnazijos klasėje

Kaunas sulaukia vis daugiau užsienio investuotojų dėmesio. Žmogiškąjį kapitalą – Kaune ugdomus talentus ir sėkmingai dirbančius specialistus – investuotojai vadina vienu didžiausių miesto privalumų.
iliustracija2018-05-11 14:12:53

Lietuviškai Meilės dienai – 3 desertų receptai, kuriems neliksite abejingi

Manote, kad Meilės dienos šventė į Lietuvą atkeliavo iš Vakarų ir siejasi tik su šventuoju Valentinu? Tuomet tikriausiai pamiršote, jog šį sekmadienį yra minima senovės lietuvių kultūrą menančios baltų meilės dievaitės Mildos diena.
iliustracija2018-05-09 17:57:33

Pirkėjai komercinį transportą renkasi pagal talpą ir degalų sąnaudas

Logistikos pasaulio profesionalai teigia, kad teoriškai įvardyti geriausią komercinį automobilį galima jo nemačius akyse, o tik panagrinėjus technines specifikacijas ir kainoraštį.
iliustracija2018-05-09 15:57:17

4 išmanūs įrankiai, padėsiantys rūpintis sveikata

Atėjus pavasariui neretai susirūpinama savijauta bei sveikata: kyla mintys pradėti sportuoti, laikytis dietos ar bent jau gerti vitaminus. Technologijų lyderė „Tele2" siūlo į pagalbą pasitelkti išmaniuosius sprendimus.
iliustracija2018-05-09 15:50:00

Mitas apie pieno vartojimą: ar turėtume jo visiškai atsisakyti?

Pienas žinomas kaip daugelio vitaminų ir mineralinių medžiagų šaltinis, tačiau pastaruoju metu vis pasigirsta kalbų apie tai, kad pieno suaugusiems žmonėms gerti išvis nereikėtų, nes esą jis nenaudingas ar net žalingas mūsų organizmui.
iliustracija2018-05-09 15:41:17

Užsibrėžėte įveikti maratoną? Specialistai pataria, kaip tai daryti tinkamai

Bėgimas jau tapo viena populiariausių mankštų daugeliui lietuvių. Viena stengiasi įveikti kelis kilometrus po darbų, kad pailsėtų, kiti išbando jėgas pusės ar viso maratono rungtyse.
iliustracija2018-05-09 15:25:00

Kaip džiaugtis vasaros teikiamais malonumais nepakenkus sveikatai

Respublikinės Šiaulių ligoninės gydytojai į spaudos konferenciją susirinkusiems žiniasklaidos atstovams pateikė žinių, kokius pavojus žmogaus organizmui sukelia karšta pavasarinė saulė, pasidalino patarimais, kaip išvengti sveikatos sutrikimų.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.