iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

2017-06-02 12:33:07

Įprasta manyti, kad vaizdo žaidimai, kuriuos žaidžiame kompiuteriais ar mobiliaisiais telefonais, tėra būdas smagiai praleisti laiką. Tačiau kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė.

Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar daugiau.

Savo įžvalgomis apie vaizdo žaidimus E. Čiuoderienė pasidalins rugsėjo 19 dieną Kauno „Žalgirio“ arenoje vyksiančiame didžiausiame Baltijos regione moderniųjų technologijų ir verslumo renginyje #SWITCH!. Laukdama susitikimo su inovacijų sekėjais, E. Čiuoderienė paaiškino, kodėl žaidimai yra kur kas daugiau nei vien pramoga, ir kokią naudą jie teikia.

Dažniausiai vaizdo žaidimus žmonės žaidžia laisvalaikiu, pramogaudami. Ar pramoga – vienintelė nauda, kurią teikia žaidimai, o gal yra kitų?

Vaizdo žaidimai – labai plati sąvoka. Tai gali būti ne tik pramoga, laisvalaikio praleidimo forma, bet ir ugdymo priemonė, skatinanti kūrybiškumą bei gerinanti mokomosios informacijos įsisavinimo kiekį ir greitį. Vaizdo žaidimai gali pasitarnauti kaip puiki priemonė mažinant socialinę atskirtį tarp kitataučių ar padedant integruoti negalią turinčius žmones į kasdienį gyvenimą. Pavyzdžiui, esame sukūrę edukacinį raidžių pažinimo žaidimą vaikams su klausos ir kalbėjimo negalia, kuris padeda lengviau įsiminti daktilinę abėcėlę.

Taip pat žaidimai gali pasitarnauti reklamos ir marketingo tikslais, kuriant į konkretų produktą orientuotus žaidimus. Pavyzdžiui, britų televizijos kanalas „Channel 4“ kuria žaidimus populiariausioms pramoginėms laidoms ir taip dar labiau didina tikslinės auditorijos įsitraukimą, kelia reitingus. Būtų labai įdomu ir Lietuvoje sukurti žaidimą, atkartojantį pramoginių ir pažintinių televizijos laidų turinį. Pirmieji žingsniai šioje srityje jau yra žengti: kuriami vaizdo žaidimai vaikams pagal jiems skirtas televizijos laidas. Tačiau suaugusiųjų rinka, kuriant jiems skirtus žaidimus, kol kas nėra pilnai išnaudota.

Taip pat vaizdo žaidimai gali prisidėti prie socializacijos ir fizinio aktyvumo skatinimo, jei prie įprastos žaidimo mechanikos pridėtume papildytos realybės technologiją.

Asmeniškai teko girdėti, kad žaidimais galima ugdyti loginį mąstymą. Kaip tai vyksta?

Tikrai taip, žaidžiant ugdomojo – didaktinio, galvosūkių ar strateginio – pobūdžio žaidimus, ugdomas loginis mąstymas ir ne tik. Moksliniai tyrimai rodo, jog tam tikro žanro vaizdo žaidimai turi teigiamą įtaką kritiniam mąstymui, strateginiam planavimui, atminties gerinimui, problemų sprendimui, kūrybiškumui, dėmesio sukoncentravimui ir užsibrėžtų tikslų siekimui. Net ir toks puikiai pažįstamas ir, iš pirmo žvilgsnio, tik pramogai ir atsipalaidavimui skirtas žaidimas, kaip „Angry Birds“ didina žaidžiančiojo IQ, lavina atmintį, erdvinį suvokimą ir dėmesio sutelkimą į detales.

Kokie žaidimai teikia didžiausią naudą? Kaip tai skiriasi apžvelgiant skirtingas žaidėjų amžiaus grupes?

Didžiausią naudą teikia galvosūkių tipo žaidimai, tokie kaip „Brain Age“, kurie didina IQ ir paspartina smegenų veiklą. Vaidmenų žaidimai, kaip antai „Final Fantasy“, ugdo strateginį ir loginį mąstymą bei skatina rasti nestandartinius sprendimus sudėtingose situacijose. Taip pat realaus laiko strateginiai žaidimai, pavyzdžiui, „Age of Empires“, gerina planavimo ir prioretizavimo įgūdžius. Ar bendradarbiavimo žaidimai, kurie tobulina bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius ir planavimo sugebėjimus.

Kiekviena žaidėjų amžiaus grupė skirtingai įsitraukia į žaidimus. Svarbu, kad žaidžiantysis su tėvų pagalba ar savarankiškai suprastų žaidimų teikiamą naudą bei galimus pavojus, ir žaistų su tikslu bei saiku.

Kur galima panaudoti žaidimų suteiktus įgūdžius?

Įgūdžiai, įgyti žaidžiant vaizdo žaidimus, gali praversti tiek mokslo ar darbo įstaigose, tiek asmeniame gyvenime. Pradėkime nuo paprasčiausių dalykų. Pomėgis žaisti ir žaidimų industrijos išmanymas gali tapti puikia pokalbio pradžia su kitais asmenimis, taigi tai padeda socializuotis ir greičiau rasti bendrų interesų.

Teko girdėti net apie laimingas meilės istorijas, kada nepažįstami žmonės, žaisdami komandinius vaizdo žaidimus internete, pradeda bendrauti ir realiame gyvenime, nes laimėjimo skonis, bendradarbiavimas ir strateginis mąstymas žaidime padeda pažinti žmogaus asmenines savybes ir skatina norą kartu sėkmingai bendrauti ir bendradarbiauti ne tik virtualiame pasaulyje.

Taip pat moksliniais tyrimais įrodyta, jog vaikai, žaidžiantys ugdomojo ar strateginio pobūdžio žaidimus, ilgalaikėje perspektyvoje pasižymi geresniais rezultatais matematikos, logikos, chemijos ir biologijos pamokose.

Įprastai žaidimus žmonės žaidžia namuose. Ar yra pavyzdžių, kai tai oficialiai įtraukiama į ugdymo procesą?

Dar 2009 Niujorke duris atvėrė eksperimentinė mokykla „Quest to Learn“, kuri sėkmingai veikia iki šiol. Mokykloje ugdymo procesas vykdomas naudojant beveik išimtinai tik kompiuterinius žaidimus. Žinoma, toks išskirtinis mokymo modelis yra labiau išimtis, ir būtų galima diskutuoti apie tokio mokymo naudą. Tačiau sąmoningas, tikslingas, gerai apgalvotas ir iš anksto ištestuotas, specialiai ugdymui sukurtų vaizdo žaidimų įtraukimas į ugdymo procesą būtų labai sveikintinas. Tai paspartintų mokymosi procesus, nes sudėtingą, sunkiai suprantamą informaciją pateikiant per žaidimą galima paversti įdomesne, greičiau įsimenančia.

Amžinas nesutarimas – tėvams atrodo, kad vaikai per daug laiko leidžia prie kompiuterių. Kaip tą laiką reikėtų paskirstyti, dozuoti, idant žaisti būtų naudinga?

Vaikams privalu pažinti realų pasaulį – sportuoti, bendrauti su bendraamžiais, kuo daugiau būti gryname ore, skaityti knygas, klausytis pasakų, džiaugtis buvimu su savo artimaisiais. Kompiuterinis žaidimas neatstos realaus pasaulio teikiamų džiaugsmų ir pojūčių. Tačiau jis gali pasitarnauti kaip papildomas įrankis, veiklos paįvairinimo priemonė, palengvinanti kai kuriuos mokymosi ir bendravimo procesus. Taip pat, jei žaidžiama atsakingai –sukurianti realią pridėtinę vertę intelektine prasme.

Problema ta, kad šiuolaikiniai tėvai yra ypatingai užimti, ir norėdami nuraminti ar sudominti vaiką, nesiveda jo į futbolo aikštę kartu paspardyti kamuolį gryname ore, bet duoda į rankas nešiojamąjį kompiuterį ar telefoną su dėmesį prikaustančiu žaidimu. Taip vaikas nuo mažumės įpranta nesiskirti su virtualiu pasauliu, ir vėliau tėvams tampa ypač sunku dozuoti laiką, kurį vaikas praleidžia prie kompiuterio ar telefono ekrano, bei įrodyti, kad žaidimas su kamuoliu lauke gali būti daug naudingesnis ir įdomesnis nei futbolo žaidimas kompiuteriu. Matydami šią problemą, žaidimų kūrėjai stengiasi kurti interaktyvius, su realiu pasauliu susijusius žaidimus, kad įpratintų vaikus ir paauglius pakilti nuo kompiuterių ekranų ir iš naujo pažinti juos supančią aplinką. Puikus to pavyzdys – žaidimas „PokemonGo“.

Ar yra žaidimų, kurie kitokios vertės, nei pramoga, neturi?

Kiekvienas rinkoje esantis kompiuterinis žaidimas turi pramogos elementą, kaip ir vienokios ar kitokios papildomos vertės sukūrimą ilgalaikėje perspektyvoje.

Apie didžiausią Baltijos šalyse moderniųjų technologijų ir verslumo renginį #SWITCH!

Rugsėjo 19 d. jau trečius metus iš eilės vyksiantis didžiausias Baltijos šalyse nemokamas moderniųjų technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! iš Vilniaus persikelia į Kauną, kurio „Žalgirio“ arenoje susitiks visi, neabejingi pažangai, pradedant talentingu jaunimu, baigiant vizionieriais ir visuomenės lyderiais. Renginys nemokamas, tačiau reikalinga registracija www.switchit.lt

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2018-04-21 19:27:07

Kas pavojingiau: dirbtinis intelektas ar duonos skrudintuvas?

Artinantis naujai dirbtinio intelekto bangai, kuri, kaip baiminamasi, pasiglemš žmonių darbo vietas, o dar vėlesniais etapais apskritai ims kelti grėsmę žmogui, vis dažniau pasirodo tyrimai, kurie tai paneigia.
iliustracija2018-04-21 19:21:37

Išrinktos geriausios jaunuolių idėjos. Kiek iš jų taps startuoliais šiemet?

Finišą pasiekė jau antrą kartą Lietuvoje įgyvendinama jaunimo verslumo skatinimo programa „Futurepreneurs“. Finalinio renginio metu 12 „Futurepreneurs“ komandų pristatė savo verslo idėjas – būsimus startuolius.
iliustracija2018-04-21 19:08:36

Vyrai iš Marso, moterys iš technologijų?

Kasmet Lietuvoje vien informacinių technologijų (IT) srityje sukuriama 2 tūkst. naujų darbo vietų, tačiau moterys šioje srityje sudaro tik apie 25 proc. darbuotojų. Europos Sąjungos vidurkis dar prastesnis, vos 17 proc.
iliustracija2018-04-21 19:03:48

Valstybei efektyviau tarnaus nuo politinių ciklų nepriklausomos įmonės

Siekiant, kad valstybės kontroliuojamos įmonės būtų valdomos efektyviau ir duotų didesnę grąžą mokesčių mokėtojams, Susisiekimo ministerija siūlys keisti penkių savo reguliavimo srities valstybės įmonių teisinę formą.
iliustracija2018-04-21 18:59:12

Kaip išsirinkti belaides bėgimui skirtas ausines?

Daugelis neįsivaizduoja bėgimo ar kitos sporto rūšies be muzikos. Varle.lt ausinių specialistų teigimu, belaidės ausinės populiarumu rinkoje džiaugiasi jau kurį laiką ir ypač šio produkto paklausa išauga šiltuojo sezono metu.
iliustracija2018-04-21 18:53:58

Blockchain centre vėl renkasi lyderiai iš viso pasaulio

Finansų technologijų sektorius ir blockchain technologija tampa nauja Lietuvos vizitine kortele. Per mažiau nei pusantrų metų lietuvių kilmės startuoliai, pirminio kriptovaliutų siūlymo (angl. ICO – initial coin offering) būdu surinkę 450 milijonus eurų investicijų, ir šių metų sausio pabaigoje Vilniuje atsidaręs „Blockchain Centras“ garsina Lietuvą.
iliustracija2018-04-21 18:43:31

Lietuviai sparčiu internetu didžiuojasi labiau nei pasiekimais krepšinyje

Krepšinis vadinamas antrąja Lietuvos religija, užtat valstybės atkūrimo šimtmetį švenčiančios Lietuvos gyventojai labiau nei mūsų krepšininkų pasiekimais pasaulyje didžiuojasi sparčiu interneto ryšiu. Krepšinis Lietuvoje žaidžiamas bemaž šimtmetį, o prie interneto mūsų šalis prisijungė tik 1991-aisiais.
iliustracija2018-04-17 13:26:21

Ką daryti, kad pirkėjai nenustotų pirkti jūsų el. parduotuvėje?

Nors prekybos el. parduotuvėse tempai auga, „DPD grupės“ vykdytos apklausos duomenimis, artimiausiu metu nustoti pirkti tam tikrų kategorijų prekes svarsto 40 proc. internete apsiperkančių lietuvių. Dėl kokių priežasčių tai svarstoma ir ką daryti, kad el. parduotuvės neprarastų klientų?
iliustracija2018-04-13 16:01:48

Psichologė: „Nėra būdo pasiruošti onkologinės ligos diagnozei“

Onkologinę patirtį turinčius pacientus ir jų artimuosius konsultuojanti psichologė Lina Šopienė pastebi, jog susitaikymas su savo ar artimojo liga reikalauja daug jėgų ir laiko, tačiau laiku suteikta psichologinė pagalba daugeliui padeda įveikti skausmingus išgyvenimus bei iš naujo atrasti gyvenimo prasmę.
iliustracija2018-04-12 20:21:47

Kibernetiniai nusikaltimai: kaip jų išvengti?

Praėjusiais metais Lietuvos Respublikos nacionalinis elektroninių ryšių tinklų ir informacijos saugumo incidentų tyrimo padalinys CERT-LT apdorojo 10 proc. daugiau incidentų nei 2016 metais. Tyrimai rodo, kad daugiau nei trys ketvirtadaliai įmonių organizuotą kibernetinį nusikalstamumą įvardija kaip didžiausius iššūkius.
iliustracija2018-04-12 20:19:14

IT darbuotojų stoka Lietuvai gali baigtis senkančiomis investicijomis

Nedidėjant informacinių technologijų (IT) specialistų kiekiui, Lietuvai kyla rizika pralošti konkurencinę kovą dėl užsienio investicijų, tikina ekspertai. Anot jų, specialistų trūkumas rinkoje jau dabar kai kurių paslaugų ir produktų kainas neadekvačiai kelia į viršų.
iliustracija2018-04-12 20:16:49

V. Sutkus. Lietuvos radijo ir televizijos centrui būtinos permainos

Valstybės valdomos įmonės, žinoma, yra svarbios šalies ūkiui. Džiaugiamės sėkmingai persitvarkiusiomis energetikos bendrovėmis, pozityvūs sprendimai buvo priimti efektyvinant miškų urėdijas. Tačiau tebėra ant permainų slenksčio įstrigusių įmonių, sulaukiančių vis dažnesnės kritikos, kurią lemia iš praeities paveldėtos ydingos tikslų formavimo ir veiklos valdymo praktikos.
iliustracija2018-04-11 20:34:08

„Barbora“ žengia į Latvijos rinką

Elektroninės prekybos maisto ir kasdienėmis prekėmis startuolį „Barbora“ Lietuvoje valdanti bendrovė „Radas“ įsigijo MAXIMOS elektroninės prekybos verslą Latvijoje. Nuo balandžio 11 d. prekyba maistu ir kasdienėmis prekėmis Rygoje bei aplinkiniuose rajonuose bus vykdoma „Barbora“ vardu.
iliustracija2018-04-11 20:26:48

Kas šiemet karaliaus lietuvių šiltnamiuose ir daržuose?

Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ klientai ruošdamiesi prasidedančiam sodininkystės sezonui pavasarį kasmet nuperka bemaž 3,5 mln. pakelių įvairių augalų sėklų. Aktyvi sėklų prekyba rodo, kad šiųmetė pavasarinė sėja jau įsismarkauja.
iliustracija2018-04-11 20:22:54

Estijoje kol kas net negalvojama pereiti prie žemyninės Europos tinklų

Bendrovės „Enefit Energiatootmine“ – Estijos pagrindinės energetikos gamybos, Narvos elektrinių – vadovas Tynu Aas, komentuodamas Baltijos šalių vadovų planus iki 2025 metų sinchronizuoti elektros tinklus su žemyninės Europos tinklais.
iliustracija2018-04-11 20:11:09

Dainius Leonavičius su „Hyundai i30N“ bandys sulaužyti „Press ralio“ taisyklę

Daugiau nei dvi dešimtis metų vykstantis „Press ralis“ turi ne vieną ilgametį gerbėją, skubantį pateikti registracijos paraišką kone tą pačią akimirką, kai tik tai įmanoma. Vienas tokių – Dainius Leonavičius, laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas.
iliustracija2018-04-11 20:06:14

Rokas Baciuška dalyvaus 2018-ųjų Europos ralikroso čempionate

Trumpu, tačiau labai efektingu pasirodymu Europos ralikroso čempionate („Euro RX“) 2017-aisiais nustebinęs tauragiškis Rokas Baciuška šiemet grįžta į žvyro ir asfalto trasas. Tik ne dvejiems etapams, kaip 2017-aisiais, o visam sezonui.
iliustracija2018-04-11 20:00:46

„Huawei P20 lite“ – jaunesnysis flagmanų brolis dinamiškiems profesionalams

Prieš keletą savaičių Paryžiuje savo pažangiausius P20 serijos flagmanus pristačiusi Kinijos technologijų gamintoja „Huawei“ pirkėjams turi paruošusi daugiau pasiūlymų.
iliustracija2018-04-11 16:06:48

6 įrenginiai, kuriuos būtina turėti verslo kelionėse

Verslo kelionės gali virsti tikru iššūkiu. Ypač, jei joms nesate tinkamai pasirengę. Pavyzdžiui, jei laukiate skambučio iš svarbaus kliento, o aplink nėra nė vieno elektros lizdo arba lėktuve bandote susikaupti, bet šalia garsiai savo mintis reiškia kitas keleivis.
iliustracija2018-04-10 18:25:17

Žaibas kirto į gyvenąmąjį namą

Vakar šalį užklupusi perkūnija pridarė nemažai nuostolių. Pirmąjį šiais metais gaisrą žaibo iškrova sukėlė Vilniuje. Čia liepsnojo 2-jų aukštų gyvenamasis namas. Žaibas nepagailėjo kamino, o name išsilydė visa elektros instaliacija, sprogo viduje esantys elektros jungikliai, pažeistas vandentiekis.
iliustracija2018-04-10 11:47:15

Žaidimai: industrija, kurioje lietuviams labai gerai sekasi

Dešimtys žaidimų kūrėjų iš visos Europos, sėkmingiausių studijų iš Lietuvos, Latvijos atstovai, savo žaidimais jau atkreipę į save dėmesį pasaulyje. Tarptautinis BLON animacijos ir videožaidimų festivalis šį savaitgalį uostamiestyje jau ketvirtą kartą suburs visus, kurie neįsivaizduoja savo gyvenimo, ar laisvalaikio be žaidimų.
iliustracija2018-04-10 11:36:02

5 patarimai, kaip tapti sėkmingu finansininku

Geras finansininkas – tai ne tik puikus analitikas, bet ir finansų vadovas, gebantis planuoti finansinę veiklą, modeliuoti investavimo, finansinių išteklių pritraukimo ir kitus finansų valdymo sprendimus bei juos sėkmingai įgyvendinti.
iliustracija2018-04-10 11:15:49

3 patarimai, kaip patiekti maistą ir sužavėti svečius

Maistas – kone svarbiausias mūsų palydovas, be kurio neįsivaizduojame nei savo kasdienybės, nei šventinių akimirkų. Vis labiau vertiname patiekalus, džiuginančius ne tik skrandį, bet ir akis, o vaizdo, skonio bei aromato derinys – jau tapo įprastu kriterijumi ko ne kiekvieniems pietums ar vakarienei.
iliustracija2018-04-10 08:23:02

Akina saulė: kokios gudrybės padėtų vairuotojams?

Skaisti pavasario saulė po žiemos teikia ne vien geras emocijas – akinantys jos spinduliai gatvėse tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Draudikai įspėja apie pastarosiomis savaitėmis išaugusį avarijų skaičių keliuose, kurių priežastimi yra į akis spiginanti saulė.
iliustracija2018-04-10 08:15:55

Kaip lietuviškoje žemėje auga daržovės „užsienietės“?

Citrininiai agurkai, spagetinės cukinijos, raguotieji melionai, drambliniai česnakai, baltos ananasinės braškės, įvairiaspalvės bulvės... tai tik dalis egzotinių daržovių veislių, auginamų Kauno rajono žemėje.
iliustracija2018-04-09 17:15:57

Magnetinio rezonanso tomografija: mokėti ar ne?

Už magnetinio rezonanso tomografijos (MRT) tyrimą privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems (PSD) Lietuvos gyventojams sumoka ligonių kasos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis.
iliustracija2018-04-09 17:09:04

Alergologė pataria, kaip tvarkyti namus, kad nepažadintume alergijos

Pavasaris ne vienam siejasi ne su žaluma ir užplūdusia šiluma, o su bėgančia nosimi, sunkiu kvėpavimu ir dirglia oda. Taip paūmėjusi alergija praneša apie save. Alergologai skaičiuoja, kad per kelis dešimtmečius sergančiųjų alergijomis skaičius išaugo dešimtimis kartų ir dabar neigiamų reakcijų į aplinką turi kas penktas žmogus.
iliustracija2018-04-09 17:06:06

„Bitė“ įsigijo technologijų bendroves „Stream Networks“ ir „LATNET Serviss“

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Latvija“ užbaigė Latvijos technologijų bendrovės „Stream Networks“ ir jos antrinės įmonės „LATNET Serviss“ įsigijimą. Sandorį patvirtino Latvijos konkurencijos taryba. Abi šios bendrovės savo veiklą tęs „Bitės“ grupėje.
iliustracija2018-04-09 17:01:36

Derybos dėl Lietuvos narystės EBPO baigtos

Pirmadienis, balandžio 9 d. (Paryžius). Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė susitiko su Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) generaliniu sekretoriumi Angeliu Gurria ir dalyvavo EBPO Tarybos sesijoje, kur formaliai buvo baigtos derybos dėl mūsų šalies narystės šioje organizacijoje.
iliustracija2018-04-09 16:57:40

Lietuvos bankas pritaikys „blockchain“ galimybes

VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra ir Lietuvos bankas pasirašė projekto finansavimo ir administravimo sutartį. Į projektą „LBChain“ platformos-paslaugos sukūrimas“, pagal Europos Sąjungos struktūrinių fondų priemonę „Ikiprekybiniai pirkimai LT“, bus investuojama 762 tūkst. Eur.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.