Naujienos

Pirkėjai komercinį transportą renkasi pagal talpą ir degalų sąnaudas

2018-05-09 17:57:33

Logistikos pasaulio profesionalai teigia, kad teoriškai įvardyti geriausią komercinį automobilį galima jo nemačius akyse, o tik panagrinėjus technines specifikacijas ir kainoraštį.

Praktiškai čia taip pat egzistuoja keletas plika akimi nematomų povandeninių rifų, turinčių įtakos strateginiams sprendimams kokos markės ir modelio mašinomis atnaujinti transporto įmonės parką. Taigi – ką reikia žinoti būsimiems „kablukų“ ir „mikriukų“ šeimininkams?

Į šį klausimą tiksliausiai bus atsakyta gegužės 18 dieną, kuomet Lietuvos parodų ir kongresų centre bus paskelbtas konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2018“ nugalėtojas. Iš 8 pastaraisiais metais Lietuvoje pristatytų komercinių automobilių autoritetinga žurnalistų bei transporto profesionalų komisija, remdamasi įvairiais kriterijais bei realaus važiavimo patirtimi, išrinks vieną geriausią absoliučiai ir kelių skirtingų kategorijų nugalėtojus.

Tačiau ką apie komercinio transporto pasirinkimą mano tokių modelių pardavėjai? Kokius pirkėjų sureikšminamus kriterijus pastebi jie?

Aktualus ekonomiškumas

„Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis pastebi, kad skirtingos keliamosios galios transporto priemonių paklausą lemia šiek tiek kitokie veiksniai.

„Kadangi tolimų reisų vairuotojų jau ne vienerius metus trūksta, todėl pasirašydami kontraktą su transporto įmonės savininkais ar vadovais jie neretai kelia sąlygas, su kokiu prekiniu ženklu papuoštą vilkiką (žinoma, kad paprastai daromas spaudimas pirkti prestižiniais laikomus automobilius) norėtų vairuoti. Kita vertus, ši padėtis kinta ir racionalumas vis dažniau ima viršų. Išanalizavus, kaip finansinius rezultatus koreguoja toje pat įmonėje, tuos pačius uždavinius atliekantys skirtingų gamintojų vilkikai, paaiškėja dalykų, kurių neįmanoma ignoruoti. Štai vienas pavyzdys. „Premium“ segmento ir nelaikomo prestižiniu sunkvežimiai techniniu požiūriu beveik identiški, todėl vienu reisu gabena tiek pat krovinio, degina beveik tiek pat dyzelino, todėl įmonės akcininkams „atveža“ tiek pat pelno. Kurį labiau apsimoka įdarbinti, jei galutinė kaina – įvertinus draudimo ir lizingo įmokas, aptarnavimo, remonto ir eksploatacinius kaštus –skiriasi net dešimtimis tūkstančių eurų?“, – retoriškai klausė E. Jakubonis.

Kalbėdamas apie mažuosius komercinius automobilius „Iveco“ atstovybės vadovas patikino, kad čia pagrindiniu pasirinkimo kriterijumi yra universalumas ir funkcionalumas.

„Gerą furgoną galima lyginti su įrankiu, tinkamu daugybei skirtingų operacijų. Jei vilkikas turi mažiausiais eksploataciniais kaštais toliausiai nuvežti daugiausia tonų, tai lengvasis krovininis automobilis dažniausiai yra pagalbinė darbo priemonė, kurios esminė funkcija – į reikiamą vietą pristatyti gremėzdiškus darbo įrankius ar konstrukcijas, tempti nedidelę priekabą, su, tarkim, kokia nors statybose naudojama technika etc. Mūsų rinkoje iš šios klasės mašinų tikimasi manevringumo ir mažų degalų sąnaudų (beje, jos nedaug skiriasi nuo lengvųjų automobilių ir svyruoja tarp 7-12 l/100 km), o kitose Europos šalyse jau atsiradę ir papildomi ekologiniai bei triukšmingumo reikalavimai.Dyzelinius variklius turinčių modelių galimybės dirbti didmiesčiuose ribojamos ar papildomai apmokestinamos. Kai kurių miestų šeimininkai jau yra nurodę datas, po kurių dyzeliams patekti į tam tikras zonas apskritai nebus galima. Lietuvoje tokių „saugiklių“ kol kas nėra, tačiau galima neabejoti, kad tėra laiko klausimas, kada jie atsiras“, – prognozuoja E. Jakubonis.

Automobilių gamintojus riboja ne tik miestų savivaldos, bet ir visoje Europoje galiojantys ekologijos standartai: dar1992 m. įsigaliojo „Euro 1“, o 2014 m. – jau „Euro 6“. Prieš tris dešimtis metų pagamintas automobilis aplinką teršia keliasdešimt kartų labiau nei naujas, tačiau tobulėja ne tik transporto priemonių išmetimo sistemos.

„Kaip automobilių gamintojai, taip ir pažangiausios naftos perdirbimo gamyklos vadovaujasi pasauliniais ekologijos standartais. „Neste“ remiasi „Pasaulinės degalų chartijos“ naujausiais reikalavimais, kuriuose ekologinis aspektas labai svarbus. Automobilių gamintojai, parduodantys „Euro 6“ standartą atitinkančias transporto priemones, pageidauja, kad į bakus būtų pilami aukščiausią 5 chartijos kategoriją atitinkantys degalai – tokiu būdu iki minimumo sumažinamas išmetamųjų dujų ir kietųjų dalelių patekimas į atmosferą“, – pasakoja „Neste“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys. Šios įmonės parduodamas „Pro Diesel“ dyzelinas yra vieninteliai degalai Lietuvoje, kurie atitinka 5 chartijos kategoriją.

Dėmesys – krovinių skyriaus talpai

Tai, kad lengvųjų krovininių automobilių segmente jau dabar dominuoja racionalumas liudija ir pardavimų statistika: populiariausių trejetukui – „Fiat“, „Renault“ ir „Iveco“ – priklauso net 67 proc. rinkos. Tiesa, „Volkswagen“, „Ford“, „Mercedes-Benz“ visai neseniai pristatę ar ruošiasi pristatyti naujus furgonus, todėl tikėtina, kad jų „pyrago“ dalis ateityje išaugs.

„Peugeot“ automobilių importuotojo Baltijos šalyse atstovybės „KW Bruun Baltic OÜ“ vadovas Vitalijus Eidimtas savo ruožtu pastebi, kad pagrindinis pasirinkimo kriterijus – krovinių skyriaus talpa.

„Verslo praktikai yra išgryninę tam tikras krovumo ribas – kada darbui renkamasis „kablukas“, o kada pirmenybė teikiama „mikriukui“. Su pirmo tipo automobiliais paprastai gabenama tiek krovinių, kiek telpa ant europaletės. Patys universaliausi modeliai siūlo lengvai transformuojama saloną, todėl, priklausomai nuo poreikio, gali būti 5 žmonų kelionės priemonė, arba tapti „tikra“ krovinine mašina. Gana populiarios ir prailgintos versijos, kur telpa dvi europaletės“, – vardijo V. Eidimtas.

Įdomu, kad kai kurie smulkių įmonių vadovai tokio „kalibro“ automobilius registruoja ne kaip komercines N1 kategorijos transporto priemones, o kaip M1 mašinas: nors PVM už M1 kategorijos automobilį susigrąžinti ir negalima, atkrenta prievolė mokėti kelių mokesčius bei kasmet eiti techninę apžiūrą.

Šiuo metu „kablukų“ rinkoje geriausias pozicijas užima PSA koncerno technika – identiškų charakteristikų „Peugeot“ ir „Citroen“ automobiliukai užima per 30 proc. rinkos.

Komentuojame šią naujieną:

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų kontaktai:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
       2024-03-28 13:42:30

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti.
       2024-03-28 13:39:30

Pasiūlymas internete lėmė prarastą laisvę: kaip atskirti verbavimą?

„Siūlome nemokamai mokytis anglų kalbos ir šokių“ – toks, atrodytų, nekaltas skelbimas internete tapo lemtingu net apie 50 merginų Lietuvoje. Už „nemokamas“ pamokas jos galiausiai priverstos atsiskaityti priverstiniu darbu striptizo klube.
       2024-03-28 12:30:19

Stalo žaidimai šeimai: linksmybės ir mokymosi derinys

Stalo žaidimai – tai ne tik puikus būdas praleisti laiką su šeima, bet ir galimybė mokytis bei tobulėti. Nuo senovės Egipto ir Mesopotamijos laikų žmonės rinkdavosi prie bendro stalo žaisti žaidimus, kurie lavintų protą, strateginį mąstymą ir socialinius įgūdžius.
       2024-03-27 16:28:16

Taip įdarytų kiaušinių dar neragavote: nustebinsite visą šeimą

Dienoms iki Velykų sparčiai tirpstant ir šventei neišvengiamai artėjant, daugelis sprendžiame dilemą, ką gaminti ir kokiomis vaišėmis nustebinti artimuosius. Visuomet pravers, jei išsisaugosime greitai paruošiamų užkandžių receptų.
       2024-03-27 09:58:27

Kaip keičiasi vairavimo įpročiai persėdus į elektromobilį?

Nors šiandien didelę dalį naudojamo transporto vis dar sudaro benzininiai ar dyzeliniai automobiliai, perėjimas prie aplinką tausojančių elektromobilių įgauna vis didesnį pagreitį.
       2024-03-27 09:50:59

4 išmanūs sprendimai, leidžiantys efektyviai taupyti elektrą

Ar kada nors pagalvojote, kad įmanoma padidinti saugumą, palengvinti savo buitį ir dar sumažinti sąskaitas už elektrą? Aktyviai tobulinamos išmaniosios sistemos ne tik padeda siekti šių tikslų, bet ir nereikalauja daug investicijų, o jų nauda pajuntama gana greitai.
       2024-03-27 09:39:24

Žinomas treneris: trys klaidos, kurias daro tėvai mokydami vaikus plaukti

„Didelę dalį iš „tėvų mokyklos“ į baseiną ateinančių vaikų plaukti tiesiog mokome iš naujo, „nuo nulio“. Tėčiai, mamos, seneliai ir kiti artimieji, net jei yra labai geri plaukikai, mokydami yra linkę daryti klaidų, kurios gali būti lemtingos vandenyje“.
       2024-03-27 09:32:07

Delsimas mažinti naftos degalų vartojimą kainuoja 1 mln. eurų per darbo dieną

Kiekviena darbo diena, per kurią nepriimami sprendimai mažinti naftos degalų vartojimą transporto sektoriuje, Lietuvos biudžetui tiesiogiai reiškia apie 1 mln. eurų praradimų – negautų pajamų ir atsiradusių papildomų išlaidų.
       2024-03-27 09:26:50

Sinchronizuotas palūkanų karpymas Europoje ir nerimo ženklai JAV

2024-uosius rinka pradėjo optimistinėmis nuotaikomis: tiek rinkos dalyviai, tiek paskolų turintys gyventojai ir verslai nekantrauja, kada gi pasaulio centriniai bankai pirmą kartą sumažins bazinę palūkanų normą.
       2024-03-26 09:27:44

„Tele2“ tinkle jau veikia nauji dvylikaženkliai numeriai: numerių pakaks

Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle jau pradėjo veikti pirmieji dvylikos simbolių telefono numeriai. Atsižvelgiant į šalyje atsiradusį naujų telefono numerių stygių, galimybę naudoti dvylikaženklius numerius pasiūlė Lietuvos Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT).
       2024-03-22 17:06:36

Vandens someljė atsakė į amžiną klausimą: ar sveika gerti mineralinį vandenį?

Vanduo – svarbiausias gyvybės šaltinis žemėje, sudarantis net 60–75 proc. žmogaus kūno masės. Sertifikuota vandens someljė Aistė Miliūtė pabrėžia, kad vandenyje esantys mineralai – organizmo trąšos, kurios būtinos kiekvienam žmogui.
       2024-03-21 18:33:11

Finansinių apgavysčių mastai auga: kieno naudai veikia dirbtinis intelektas?

Finansinės institucijos ir elektroninis verslas nuolat tobulina sistemų saugumą, aktyviai užsiima vartotojų informacinio raštingumo edukacija, o auganti dirbtinio intelekto (DI) pažanga sparčiai prisideda prie inovatyvių verslo sprendimų.
       2024-03-20 17:40:16

Kaip atskirti alergiją nuo peršalimo ligų ir gripo?

Pavasaris pasižymi ne tik ilgesnėmis dienomis ar šiltesniu oru, bet ir gausesniu žiedadulkių bei kitų ore tvyrančių alergenų kiekiu. Sezoninės alergijos dėl savo simptomų dažnai maišomos su peršalimo ligomis arba gripu, tačiau vaistininkai perspėja, kad būtina žinoti, nuo ko gydomasi.
       2024-03-20 17:21:02

Atakuojami Ukrainos televizijos kanalai palydove „Eutelsat Hotbird“

Pranešama, kad Ukrainos tarptautiniai kanalai „Freedom“ ir „Dom“, transliuojantys iš „Eutelsat HotBird“ palydovo, buvo užstrigę.
       2024-03-19 16:58:06

Pasitikrinkite dar kartą: primena, kaip telefone įsijungti saugos pranešimus

Lietuvoje reguliariai vykdomos civilinės saugos pratybos, gamtos stichijos – tai kelios priežastys, dėl kurių šalies gyventojai į mobiliuosius telefonus gauna informacinius perspėjimo pranešimus.
       2024-03-19 10:18:35

Ilgesnės dienos – mažesnės elektros sąskaitos: kokie įpročiai jas dar sumažins?

Šiltuoju metų laiku įprastai tikimės sulaukti mažesnių sąskaitų už dujas, šiluminę ar elektros energiją. Vis dėlto kartais sąskaitos ne mažėja, o priešingai – išauga.
       2024-03-18 11:21:18

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais, gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves.
       2024-03-15 16:47:59

ES reguliavimas „ChatGPT“ ir dirbtiniam intelektui: pliusų daugiau, nei minusų?

Šią savaitę Europos Parlamentas (EP) vienbalsiai patvirtino taisyklių rinkinį, kuris reguliuos dirbtinio intelekto (DI) įrankius, įskaitant „Google Gemini“ ir „ChatGPT“.
       2024-03-15 15:20:11

Skrendame dažnai, suprantame mažai: 9 keisti faktai apie aviaciją

Aviacijos specialistai skaičiuoja, kad kasmet lėktuvais skrenda apie 4,5 mlrd. žmonių. Be to, šios transporto priemonės kasmet pergabena apie 60 mln. tonų krovinių. Šie skaičiai, ko gero, būtų dar didesni, jeigu ne aviaciją kiek pristabdžiusi pandemija.
       2024-03-15 14:32:47

Lietuvoje pasirinktas 5G diegimo būdas gerina ne visus kokybės parametrus

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) 2023 m. atliko mobiliosios interneto prieigos paslaugų kokybės rodiklių įvertinimo matavimus Lietuvos teritorijoje veikiančiuose operatorių UAB „Bitė Lietuva“, Telia Lietuva, AB, UAB „Tele2“ tinkluose.
       2024-03-12 13:43:04

Odos niežulį gali sukelti net patiriamas stresas ar įtampa

Odos niežulys – itin varginantis pojūtis, galintis kilti dėl pačių įvairiausių veiksnių. Dažnai visai nesudėtinga atpažinti jo priežastį, pavyzdžiui, reakciją į vabzdžio įkandimą, tačiau pasitaiko, kad niežulys nepraeina net nesant jokiems matomiems odos pakitimams.
       2024-03-12 13:38:53

Žvejyba – ar tikrai verta?

Žvejyba nėra tik žuvų gaudymas; tai laisvalaikio praleidimo būdas, aistra ir veikla, kuri turi gilią reikšmę daugeliui žmonių visame pasaulyje. Nuo ramybės akimirkų, praleistų prie vandens, iki didžiulio džiaugsmo, kurį suteikia didelio laimikio sugavimas. Žvejyba teikia daugybę patirčių, kurios praturtina tiek protą, tiek sielą.
       2024-03-12 12:50:01

Skelbiami „Auksinių scenos kryžių“ nominantai

Profesionaliojo scenos meno vertinimo komisija iš 93-ių pateiktų pasiūlymų išrinko „Auksinių scenos kryžių“ nominantus už 2023 m. kūrybą pagal atskiras kategorijas.
       2024-03-08 18:44:44

FM siūlo reikšmingai didesnes baudas ir daugiau saugiklių azartiniams lošimams

Finansų ministerija pristatė parengtas azartinių lošimų įstatymo (ALĮ) pataisas, kuriomis reikšmingai didinamos baudos azartinių lošimų organizatoriams už įstatymo reikalavimų nevykdymą.
       2024-03-08 10:16:10

Amžiui nepavaldus kelionių troškimas: kur dažniausiai keliauja senjorai?

Kelionių organizatoriai pastebi, kad kasmet vis daugiau vyresniosios kartos atstovų nori pažinti pasaulį ir leidžiasi atostogauti į svečias šalis. „Tez Tour“ atlikto visuomenės tyrimo duomenimis, 55 metų ir vyresni asmenys sudaro apie 20 proc. visų keliautojų.
       2024-03-07 20:15:00

„Bitė“ nutraukia 4G namų maršrutizatorių prekybą

„Bitė Lietuva“ stabdo 4G namų maršrutizatorių prekybą. Vietoje jų naujieji 5G įrenginiai, kurie padės naudotis dar spartesniu ir stabilesniu internetu. Naudojantys 4G maršrutizatorius pokyčio nepajaus, pasak ekspertų, naujieji įrenginiai suteiks 10 kartų greitesnį internetą bei atvers galimybes naudotis naujomis paslaugomis.
       2024-03-07 20:09:02

Įpročiai iš vaikystės: 5 smagūs būdai, padėsiantys vaikams gyventi tvariau

Didžioji dalis mūsų įpročių yra įgyjami dar vaikystėje, todėl labai svarbu apie aplinkai ir žmonėms draugiško gyvenimo būdo naudą savo atžaloms pasakoti nuo pat mažų dienų.
       2024-03-07 13:40:46

Atkreipia dėmesį į dažniausias vaistų nuo skausmo vartojimo klaidas

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto praėjusiais metais pateiktais duomenimis, Lietuvoje net ketvirtadalis žmonių kenčia nuo nugaros ar kaklo skausmų, o beveik vienas iš penkių – nuo rankų, kojų skausmo.
       2024-03-07 13:00:00

Tenusišypso Jums Viešpats, Maestro Rimai Tuminai

Eidamas 73-iuosius metus, kovo 6 d. mirė Valstybinio Vilniaus mažojo teatro įkūrėjas, ilgametis šio teatro meno vadovas režisierius Rimas Tuminas. Simboliška, kad vos prieš keletą dienų, kovo 2-ąją, paminėję Valstybinio Vilniaus mažojo teatro 34-ąjį gimtadienį, dabar atsisveikiname su jo pradininku Maestro Rimu Tuminu.
       2024-03-06 16:40:13

„Elektrum Lietuva“ pajamos augo 1,7 karto, pelnas – 5 kartus

Didžiausiai Baltijos šalyse žaliosios elektros gamintojai Latvijos energetikos grupei „Latvenergo“ priklausanti bendrovė „Elektrum Lietuva“ neaudituotais duomenimis pernai gavo 357 mln. eurų pajamų ir uždirbo 3,3 mln. eurų grynojo pelno – atitinkamai 1,7 ir 5 kartus daugiau negu 2022 m.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.