iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija iliustracija
Naujienos

Kiek kainuoja blogas dizainas?

2018-06-15 20:57:16

Šiuolaikinės interneto svetainės bei mobiliosios aplikacijos tampa vis labiau kompleksiškos ir interaktyvios. Maža to, dėl milžiniško technologinio proveržio naudotojai tapo itin išrankūs.

Tai didelis iššūkis elektroninės prekybos srityje, nes naudotojo patirtis (UX) ir patogumas tampa bene svarbiausiais faktoriais sėkmingai veiklai vykdyti ir siekti aukščiausių rezultatų.

Adeo Web UX dizaino ekspertas Povilas Pečkaitis dalijasi patirtimi, kaip surasti, suprasti ir ištaisyti dažniausiai pasitaikančias naudotojo patirties klaidas bei tapti dar patrauklesniems savo klientams.

Kuo svarbi naudotojo patirtis?

„Naudotojo patirtis atsako į itin svarbų klausimą – kaip žmogus jaučiasi pirmą kartą apsipirkęs vienoje ar kitoje e-prekybos platformoje? Jei jis jaučiasi gerai ir ateityje pirks dar ir dar kartą, tada viskas puiku, judama teisinga linkme. Bet jei žmogui kilo sunkumų, jis patyrė neigiamų emocijų, tada reikėtų rimtai susirūpinti ir ieškoti sprendimo kelių. Mat kartą nusivylęs naudotojas gali daugiau nesugrįžti“, - pabrėžia P. Pečkaitis.

Faktas, kad nepatogi, klaidinanti ar perkrauta naudotojo aplinka turi negrįžtamų padarinių. Visų pirma taip atgrasomi potencialiai lojalūs klientai, o tai savo ruožtu atsiliepia finansinei e-prekybos pusei.

„Naudotojo sąsaja turi būti lengvai suprantama. Tad jeigu ją reikia aiškinti kiekviename žingsnyje, tai jau yra labai blogai. Čia kaip pasakius anekdotą – jei jį reikia aiškinti, tai reiškia, kad jis yra prastas. Tas pats galioja ir elektroninių paslaugų atveju“, - svarbų akcentą paminėjo UX dizaino ekspertas.

Todėl būtina stebėti naudotojo patirtis bei siekti perprasti žmones, kodėl jie vienus dalykus daro vienaip, o kitus – kitaip. Naudotojo patirtis suteikia pagreitį e-prekyboje – tada viskas vyksta greičiau bei paprasčiau. O rezultatas – žmonės pradeda jaustis patogiau.

Neigiamų patirčių efektas

Bendrovė IBM yra atlikusi tyrimą, kuris atskleidė, kad 1 į naudotojo patirtį investuotas doleris turi nuo 10 iki 100 dolerių grąžą. Trumpalaikėje perspektyvoje atsiperka 10 kartų, o ilgalaikėje – net 100. Su kuo tai susiję?

„Reikia nepamiršti, kad naudotojai yra linkę pasidalinti bloga patirtimi vidutiniškai bent su 10 žmonių, o gera – vos su dviem-trimis. Jei kažkas nutiko ne taip, tai žmogus būtinai pasipasakos ar pasidalins įrašu socialinėje erdvėje. Todėl reikia pasistengti užbėgti įvykiams už akių. Būtina užmegzti tiesioginį ryšį su naudotoju, sudaryti kuo daugiau galimybių jam išsakyti savo (nebūtinai teigiamą) nuomonę“, - pabrėžia P. Pečkaitis.

Sukurti ryšį su naudotoju e-prekybos platformoje padeda tiesioginio susirašinėjo (live chat) funkcija, viešinami pagalbos numeriai, aiškiai matomas fizinis įmonės adresas, rekvizitai. Žmogus nori jaustis patogiai, o jei jam kyla neaiškumų, jis turi matyti keletą būdų, kur galėtų kreiptis pagalbos. Kuo daugiau būdų susisiekti su įmone, tuo ji atrodo atviresnė ir patrauklesnė naudotojui.

„Stebime naudotojų elgesį ir analizuojame jų veiksmus interneto puslapiuose. Galiu pasakyti, kad vienas iš spaudžiamiausių puslapių yra įmonės kuriamas blog‘as (tinklaraštis). Ir čia viskas yra labai logiška. Tu nueini į blog‘ą ir pažiūri, kada buvo darytas paskutinis įrašas. Iš to gali spręsti, ar įmonė, kurios paslaugomis susidomėjai dar yra „gyva“. Jei žmogus mato aktyvią įmonės veiklą, atsiranda pasitikėjimas ja. Tas pats galioja ir su socialinėmis medijomis“, - akcentavo „Adeo Web“ UX dizaino ekspertas.

Kaip surasti ir ištaisyti klaidas

Galima išskirti dvi naudotojo patirties paveikslo puses. Šiuo metu įmonėse de facto remiamasi pagrindinių rodiklių analize bei vertinimu. Tokiu būdu surandami atsakymai, kas, kur ir ką darė vienos ar kitos įmonės puslapyje. Remiantis tik pagrindiniais rodikliais galime pasakyti, kad tokio ir tokio amžiaus vyras arba moteris išėjo iš įmonės puslapio prabėgus tiek ir tiek laiko. Bet čia reikalinga ir antroji paveikslo pusė, tai yra atsakymas į klausimą, kodėl naudotojas išėjo?

„Ieškant atsakymo į klausimą, kodėl naudotojas išėjo prasideda tiesioginis bendravimas su žmogumi. E-komercija dažnai pamiršta, kad kitoje pusėje visada buvo, yra ir bus žmonės. Verslams dažnai atrodo viskas aišku, suprantama, įprasta, o žmogus pirmą kartą apsilanko puslapyje, nesupranta koncepcijos arba jam pritrūksta informacijos, todėl jis išeina“, - problemą įvardijo UX dizaino ekspertas.

Pasak P. Pečkaičio, yra įvairių įrankių, kurie leidžia stebėti naudotojų elgseną – ką jie spaudė, kur pataikė, kur nepataikė, kas juos domino labiausiai, ką apsilankę puslapyje jie veikė.

„Tai padeda sužinoti barjerus, kur žmonės stringa, pavyzdžiui, apsipirkimo procese. O tada žengiame kitą žingsnį ir išsiaiškiname, kodėl taip nutinka. Reikia nenuvertinti itin paprasto būdo – pasiimti žmogų už parankės ir su juo pasišnekėti. Verslams toks tiesioginis bendravimas su žmogumi atrodo nepriimtinas dėl esą didelių laiko sąnaudų ar finansinių kaštų. Bet tai yra mitas. Realiai 5 pakalbinti žmonės padeda surasti iki 80 proc. naudotojo patirties klaidų. Ir pašnekovai nebūtinai turi būti tikslinė grupė, tai gali būti paprasti atsitiktinai užkalbinti žmonės. Nereikia tokių žmonių nuvertinti, nes taip galima atbaidyti potencialius pirkėjus.“

Anot P. Pečkaičio, tiesioginis ir atviras verslo ryšys su naudotoju padeda pažvelgti į kuriamą produktą kitu kampu: „Spręsdamas vieną problemą, tu gali rasti atsakymus į klausimus, kurių net neketinai kelti. Pavyzdžiui, gal mano verslas per daug užsistovėjo vietoje, todėl jau reikalingos permainos? Tokiu būdu ne tik surandame esmines klaidas, bet išplečiame mąstymo, tolimesnių veiksmų ribas. O jei verslas nusisuks nuo žmonių, tai vėliau gali paaiškėti, kad ne tos problemos buvo sprendžiamos...“

Radus klaidas, prasideda ne ką lengvesnis etapas – jų taisymas. Tam naudojami įvairūs prototipai, kurie, nors ir limituoto funkcionalumo, bet yra labai greitai sukuriami bei padeda patikrinti idėją. „Taip investuodami labai mažai laiko ir pinigų, galime staigiai patikrinti daug idėjų. Jei tinka, mes idėjas perkeliame į realų produktą. Dizaineriams įgyvendinti tam tikrus dalykus yra daug lengviau ir pigiau nei programuotojams. Programuotojams ištaisyti paliktas klaidas kainuoja iki 100 kartų daugiau nei tiems patiems dizaineriams. Kainų skirtumai – neįtikėtini“, - pabrėžė P. Pečkaitis.

„Adeo Web“ UX dizaino ekspertas taip pat atkreipia dėmesį į gerųjų praktikų taikymą ir už to slypinčius pavojus: „Yra daugybė straipsnių, kaip verslai turėtų elgtis, kad pasiektų sėkmę. Tos gerosios praktikos iš esmės nėra blogis, bet tai kartu kaip ir spąstai.

Pagalvokite, jos suveikė tam tikram verslui arba keliems verslams. Bet tai nereiškia, kad jos būtinai suveiks ir pas jus. Be to, jau buvo praėję keletas metų, kol visi priėmė jas ir pavadino gerosiomis praktikomis. Tad tavo verslui jos gali būti paprasčiausiai pasenusios.

Taip, yra atvejų, kai pasinaudoji kelioms gerosiomis praktikomis ir pasieki laikiną sėkmę, bet toliau negali kilti, nes iš tikrųjų neišsprendi fundamentalių savo verslo problemų. Gerosios praktikos tų problemų neišsprendžia, nes jos gali slypėti gerokai giliau.“

Reklama
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2018-09-20 08:47:08

Perkate naują išmanųjį laikrodį? Viskas, į ką turite atkreipti dėmesį

Ant sporto entuziastų ir mėgėjų riešų besipuikuojančių išmaniųjų laikrodžių pasirinkimas itin platus, o kur dar jų siūlomų funkcijų gausa. Miego bei streso stebėsena, kalorijų ir žingsnių skaičiavimas, įvairios sveikatingumo programos, galimybė atsiliepti į skambučius ir kitos funkcijos bei techninės galimybės.
iliustracija2018-09-20 08:32:45

„RENAULT Z35.2“ savavaldis elektromobilis: pristatymo paslaugų vizija

Skaičiuojama, kad sparčiai didėjant urbanizacijai iki 2030 metų daugiau kaip 70 % pasaulio gyventojų gyvens miestuose ir metropoliuose, todėl užtikrinti miestų gyventojų mobilumą reikia vis pažangesnių sprendimų.
iliustracija2018-09-19 21:35:25

36 metai po pirmojo „emodžio“: 5 faktai, kurių galbūt nežinojote

Lygiai prieš 36 metus šiandien JAV profesorius ir kompiuterių mokslininkas Scottas Fahlmanas savo elektroniniame laiške pirmą kartą panaudojo šypsenėlės simbolį – „: - )“. Taip pat jis panaudojo ir kitą gerai žinomą simbolį – „: - (“.
iliustracija2018-09-16 19:31:10

Pradedamas retransliuoti kanalas „Current Time (Nastojaščeje Vremia)“

Penktadienį 15 val. Vilniaus televizijos bokšte, dalyvaujant Lietuvos užsienio reikalų ministrui ir JAV ambasadorei, oficialiai pradėta JAV "Current Time (Настоящее время)" televizijos transliacija.
iliustracija2018-09-15 09:07:06

Vilnius privažiavo sankryžą: ar pasuksime Maskvos, ar Kopenhagos keliu?

Automobilių skaičius Lietuvoje nuolat auga, o eismas – intensyvėja. Vien Vilniaus gatvėse darbo dienomis galima suskaičiuoti per 340 tūkst. automobilių. Taip pat 90 proc. paros dauguma šių automobilių laikomi specialiai jiems išbetonuotose miesto vietose.
iliustracija2018-09-15 08:59:22

Briuselyje atvertas kelias oficialiai pradėti Baltijos šalių sinchronizaciją

Lietuva, Latvija, Estija ir Lenkija, kartu su tvirta Europos Komisijos parama, toliau kryptingai žengia įgyvendindamos strateginį viso regiono energetinio saugumo projektą – Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizaciją su kontinentine Europa.
iliustracija2018-09-13 16:35:42

Programuotojų dieną – mitybos patarimai dirbantiems protinį darbą

Įtemptas analitinis ar kūrybinis darbas reikalauja tiek fizinių, tiek emocinių resursų, ypač, jei valandų valandas tenka praleisti nejudrioje pozicijoje, susikoncentravus į kompiuterio ekraną. Tokia situacija – dažno IT specialisto kasdienybė, ilgainiui tampanti iššūkiu jo organizmui.
iliustracija2018-09-07 16:34:18

Kaip išmaniosios technologijos gali padėti mokytis jūsų vaikui?

Prasidėjus naujiems mokslo metams, namuose vėl užvirė ginčai su vaikais dėl nepadarytų namų darbų ar neperskaitytų knygų? Ar žinojote, kad puikus būdas motyvuoti, ugdyti bei lavinti vaikus gali būti ir išmaniosios technologijos?
iliustracija2018-08-28 10:17:06

Optimizuojamas keleivių vežimas traukiniais: veš ir autobusai

Siekdama optimizuoti keleivių vežimą traukiniais ir mažinti dėl šių paslaugų patiriamus nuostolius, Susisiekimo ministerija siūlo vietiniais traukinių maršrutais keleivius vežti kombinuotuoju būdu, pasitelkiant ir autobusus.
iliustracija2018-08-28 10:13:20

Galvosūkis darbdaviams: kaip motyvuoti Y kartos darbuotojus?

Laikai, kuomet darbdavys rinkosi darbuotoją – jau praeityje. Šiais laikais atranka yra abipusė: kol įmonė ieško nepriekaištingo kandidato, pastarasis matuojasi, ar įmonė jam tinka. Todėl personalo specialistai susiduria su esminiu klausimu: kas motyvuoja išrankiuosius Y kartos atstovus?
iliustracija2018-08-28 09:46:18

Technologijų amžiuje neleiskite vaikų smegenims aptingti

Nėra tvirto sutarimo, kaip vadinti vaikus, gimusius po 2010 metų. Vieni juos dar priskiria Z kartai, kiti šiuos vaikus vadina Alfa karta. Šios kartos vaikai neįsivaizduoja gyvenimo be technologijų ir interneto.
iliustracija2018-08-27 09:36:26

Tyrimas: Lietuvos vyrai pirkimo aistrą tenkina dažniau nei moterys

Lietuvoje kas trečias žmogus, užsukęs į parduotuvę, patikusius daiktus perka spontaniškai. Tyrimai rodo, kad pirkimo aistrai dažniau nei moterys pasiduoda vadovaujančias pareigas užimantys vyrai. Psichoterapeuto tvirtinimu, toks elgesys rodo didelį Lietuvos žmonių užimtumą, atsakomybių darbe krūvį bei nemažą laisvų pinigų kiekį.
iliustracija2018-08-27 09:31:34

Kelionės: iš kokių įpročių jau išaugome ir kaip prisivijome vakariečius?

Daugelis atostogas, keliones priskiria prie geriausių gyvenimo akimirkų. Vis dėlto jei pats atostogų ir kelionių kaip malonumo ir geros pramogos faktas – nekvestionuojamas, tai pačios atostogų formos keičiasi taip, kad net istorinių nuotraukų ieškoti nebereikia.
iliustracija2018-08-27 09:26:14

5 dalykai, kurių nebedarome atsiradus išmaniosioms technologijoms

Ar pagalvojate, kaip technologijos pakeitė jūsų gyvenimo būdą mažiau nei per 20 metų? Šiandien kai kurie iš mūsų net nežino ir neįsivaizduoja, ką reiškia nors vieną dieną gyventi be išmaniojo telefono, kompiuterio ar kitų naujausių įrenginių.
iliustracija2018-08-27 09:23:21

Grybų sezonas: kaip po baravyku nepalikti naujo „iPhone“?

Baigiantis vasarai vieni braukia liūdesio ašarą, o kiti jau trina rankomis, nes nenumaldomai artėja grybų karštinė. Ruošiantis rudens pradžiai ir grybų antplūdžiui, kaip įprasta, tikrinama, ar ne kiauros pintinės, prisimenami grybų pavadinimai bei naršomi atokesnių miškų žemėlapiai.
iliustracija2018-08-27 09:20:24

Tingėjimo nauda: tampame laimingesniais žmonėmis ir ramesniais klientais?

Sėkmingo žmogaus paveikslas šiandien piešiamas kaip veiklaus, skubančio ir daug dirbančio individo. Neretai klaidingai teigiama, kad tik šie būdo bruožai atneša laimę: kuo daugiau dirbsi ir kuo mažiau ilsėsiesi, tuo labiau (kada nors) džiaugsiesi gyvenimu.
iliustracija2018-08-27 09:14:44

Vadovų įrašai „Facebook“ – neišnaudota kovos su fake news priemonė

Remiantis konsultacijų įmonės „Brandfog“ tyrimo duomenimis, net 82 proc. žmonių labiau pasitiki įmone, kurios vadovai socialiniame tinkle „Facebook“ dalinasi savo įžvalgomis ir komentarais. Deja, Lietuvoje dar ne visi vadovai į šį soc. tinklą žiūri kaip į būtinybę ir rimčiau vertina tik „LinkedIn“.
iliustracija2018-08-22 12:50:35

5 sėkmingiausi Lietuvoje gimę IT išradimai

Lietuva neretai vadinama informacinių technologijų (IT) valstybe – šalyje daugybė užsienio investuotojų įsteigtų klientų aptarnavimo centrų, programuotojų biurų. Tačiau lietuviai nėra tie, kurie tik priima užsienio investicijas – jie patys kuria ateities technologijas.
iliustracija2018-08-22 12:47:04

Išmanusis laikrodis su GPS funkcija – ramybė dėl vaikų saugumo. Kaip išsirinkti?

Patarimai, kaip protingai išsirinkti išmanųjį laikrodį vaikui. Išmanieji laikrodžiai savo išvaizda primena tradicinius laikrodžius, tačiau pasižymi kur kas platesniu įdomiu funkcionalumu.
iliustracija2018-08-22 12:22:07

Skaitmeninė antžeminė TV nesiruošia užleisti pozicijų?

„Telia Lietuva“ AB nusprendė nutraukti kurį laiką teiktą mokamos skaitmeninės antžeminės televizijos paslaugą ir rugpjūčio pradžioje išplatino žiniasklaidoje pranešimus, esą „daugiau nei 10 metų Lietuvoje veikusi skaitmeninė antžeminė (DVB-T) televizija – pakeliui į muziejų”.
iliustracija2018-08-22 12:15:54

Asmens duomenys: kaip programišiai juos pavagia ir kaip nuo to apsisaugoti?

Vis dažniau pasigirstant apie programišių atakas ne vien prieš įmones, bet ir prieš tokius pasaulinės svarbos politinius įvykius kaip JAV prezidento rinkimai, natūralu klausti – ar saugūs kiekvieno mūsų duomenys?
iliustracija2018-08-20 07:35:02

VMI atnaujins elektroninio deklaravimo sistemą (EDS)

2018 m. rugpjūčio 16 d., Vilnius. Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad pasirašyta sutartis su UAB „NRD“, kuri jungtinės veiklos sutarties pagrindu kartu su UAB „NFQ Technologies“ laimėjo viešojo pirkimo konkursą dėl elektroninio deklaravimo sistemos (EDS) plėtojimo.
iliustracija2018-08-20 07:28:53

Reikalinga slauga: ką būtina žinoti?

Slaugos poreikis Lietuvoje didėja, tad sunkiai sergantys mūsų šalies gyventojai jiems reikalingas slaugos paslaugas gali gauti ne tik ligoninėje, poliklinikoje, bet savo pačių namuose. Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) specialistai primena, ką būtina žinoti apie slaugos paslaugas, kurias gali gauti privalomuoju sveikatos draudimu apdrausti (PSD) žmonės.
iliustracija2018-08-20 07:23:06

5 filmai, kurie leis pasijusti, lyg patys dalyvautumėte veiksme

Vienas galingiausių įrankių kino filmų režisierių rankose neabejotinai yra spalvos. Jos gali ne tik padėti geriau atsiskleisti aktorių kuriamiems personažams, išryškinti net menkiausias detales, bet ir sukurti ypatingą nuotaiką.
iliustracija2018-08-16 08:41:15

Iš sodybų vagia net maistą: 5 patarimai, kaip apsisaugoti nuo vagių

Vasarą sodybose ir sodų bendrijose verdantis gyvenimas privilioja ir ilgapirščius – bendrovė „Lietuvos draudimas“ šiemet fiksuoja dešimtadaliu daugiau vagysčių iš vasarnamių negu prieš metus.
iliustracija2018-08-16 08:29:49

Norintiems sutaupyti: 4 patarimai, kaip sunaudoti mažiau duomenų

Nors anksčiau ryšio operatorių planų kaina labiau priklausė nuo suteikiamų minučių bei SMS skaičiaus, dabartinių sąskaitų dydžius dažniau nulemia išnaršytų duomenų kiekis. Technologijų lyderė „Tele2“ pataria, ką daryti, kad numatytų gigabaitų užtektų, o papildomus jų paketus tektų užsisakinėti kuo rečiau.
iliustracija2018-08-16 08:26:45

Į didžiausio Lietuvoje duomenų centro statybas „Baltneta“ investuoja 3 mln. eurų

Bendrovė „Baltnetos komunikacijos“ pradėjo Vilniuje esančio Liepkalnio duomenų centro plėtrą, į kurią numatyta investuoti apie 3 mln. eurų.
iliustracija2018-08-16 08:24:25

Telefonų istorija: 7 telefonai, kurie paliko didžiausią pėdsaką

1983 m. metais pasirodė pirmas mobilusis telefonas. Šiandien, praėjus 35-iems metams po jo atsiradimo, šis įrenginys gerokai pasikeitė. Dabar jį vadiname išmaniuoju telefonu, kartais jis vargiai telpa mūsų kelnių kišenėje, o telefonu atliekamos funkcijos dažnai prilygsta toms, kurias anksčiau darydavome vien kompiuteriais.
iliustracija2018-08-16 08:21:53

Vaikų rankose nukenčia kas dešimtas išmanusis įrenginys

Atsidūrę vaikų rankose ar netyčia pasipainioję jų kelyje skyla, dūžta, būna sulaužomi ar apliejami 1 iš 10 išmaniųjų įrenginių. Draudikai atkreipia dėmesį, kad iš dalies ar net negrįžtamai įrenginius vaikai sugadina visiškai netyčia, o dažniausias įrenginių pažeidimas – dužęs ekranas.
iliustracija2018-08-09 17:25:32

„Tele2“ jau skyrė kompensacijas savo klientams

Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ praneša, kad rugpjūčio 3–4 d. užsienyje buvusiems ir tarptinklinio ryšio paslauga negalėjusiems pasinaudoti klientams kompensacijos jau skirtos. Nuo šiandien dovanų nemokamus 20 GB gavo ir visi Lietuvoje buvę klientai, mokantys pagal sąskaitas.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.