iliustracija iliustracija iliustracija
iliustracija iliustracija
Naujienos

„Requiem“ lietuviškam Dakaro ralio automobiliui

2019-01-08 17:32:48

Nuo 1978-ųjų rengiamame Dakaro ralyje išbandyti jėgas spėjo didžioji dalis automobilių gamintojų. Vieną sunkiausių egzaminų technikai laikė tokie iš pažiūros bekelei netinkami automobiliai kaip „Porsche“, „Ferrari“, „Lamborghini“, „Rolls-Royce“ ir net motorolerių gamintojas „Vespa“.

Ištvermės lenktynių finišą keletą kartų bandyta pasiekti ir Lietuvos automobilių sporto inžinierių sukurtomis mašinomis. Tačiau nei drauge su arabų mechanikais konstruotas prototipas „Mebar“, nei Prienuose gimęs originalusis „SeatLeonDakar“ sėkmės neatnešė. Kodėl nutiko būtent taip? Ar iš tiesų toks iššūkis pernelyg didelis? Ar dar kas ryšis pasauliui pristatyti visureigį su užrašu „Madein Lithuania“?

Pradžia – kartu su kazachais

Atsivertus Dakaro metraščius akivaizdu, kad nuo pat maratono istorijos pradžios rezultatų lentelės viršuje dominuodavo turtingos gamyklinės komandos: „Citroën“, „Renault“, „Mitsubishi“, „Prosche“, „Volkswagen“, MINI ar „Peugeot“. Išimtimi galima laikyti savadarbius Jean-LouisSchlessero sukonstruotus bagius, su kuriais prancūzas laimėjo dvejas lenktynes, o 2001-aisiais tik dėl organizatorių skirtos 60 minučių baudos nugalėtojo sostą užleido vokietei Jutai Kleinschmidt.

Tikėtina, kad būtent ši istorija tapo įkvėpimu apie šimtatūkstantinius Dakaro biudžetus tik pasvajoti galinčioms komandoms, kibusioms į originalių bolidų kūrybą ir užsimojusioms pinigų trūkumą kompensuoti konstruktorių bei inžinierių talentu. Lietuvos benzingalviai nebuvo išimtis.

Jau spėjęs keletą kartų paragauti Afrikos ir Pietų Amerikos Dakaro dulkių, prieniškis sportinių automobilių guru Darius Biesevičius 2012-ųjų pavasarį sutiko prisijungti prie tarptautinės mechanikų komandos, kuri Kazachstano verslininkų užsakymu Dubajuje ėmėsi gaminti tris originalius visureigius dykumų maratonui.

„Arabai iš tiesų yra neprilygstami važiavimo smėlynais ekspertai, todėl itin daug padėjo konstruojant ir reguliuojant pakabą. Rezultatas – milžiniškomis dykumos kopomis mašina laipioja kaip tarakonas. Mes žinome, kaip spręsti kitas technines problemas ir išmokyti greitai automobilį važiuoti klasikinio ralio stiliaus greičio ruožais. Todėl rudenį visureigiai iš „Mebar“ atkeliavo į Lietuvą baigiamajam paruošimo lenktynėms etapui“, – pasakojo D. Biesevičius.

Kiek „Mebar“ buvo „lietuviškas“? Eksperimentų platforma pasirinkę Dakaro ralyje populiarų „Toyota Hilux“, Bieso vadovaujama komanda iš originalaus pikapo paliko gal 10 proc. detalių, su kuriomis jis nuriedėjo nuo gamyklos konvejerio. Ieškodami efektyvesnių ir patikimesnių sprendimų mechanikai sukūrė hibridą iš įvairių visureigių agregatų nuo „Toyota FJ Cruiser“ ar „Tundra“ iki „Nissan Patrol“. Tarkim 4,3 litrų darbinio tūrio variklis persodintas iš „Lexus“, nemažai detalių buvo sukurtos specialiai „Mebar“ prototipui.

Deja, nors į šį kūrinį D. Biesevičius drauge su Antanu Juknevičiumi sudėjo visas savo žinias ir supratimą, koks turėtų būti Dakaro visureigis, originalių konstrukcijų išbandyti „koviniu“ režimu nespėta ir buvo nukeliauta tiesiai į sunkiausias pasaulio maratonines varžybas. Todėl kone kiekviena 2015-aisiais Argentinoje, Čilėje ir Bolivijoje vykusių lenktynių diena pažerdavo naujų siurprizų bei versdavo sportininkus galvoti ne apie kovą dėl aukštesnių pozicijų, bet apie išgyvenimą. Tiesa, finišą pasiekti jam pavyko.

Unikalus SEAT

Antrasis lietuviško „dakaramobilis“ buvo pradėtas konstruoti 2015-aisiais kaip „balto lapo projektas“. Darius užsimojo pagaminti T3 klasės (jai priskiriami nedaug sveriantys bagiai) techninius reikalavimus atitinkantį bolidą, trečios kartos „SEATLeon“ bazėje. Tiesa,nors šio kūrinio siluetas priminė donorą iš Ispanijos, iš identiškų detalių liko tik kompanijos logotipas ir žibintai. Visureigio važiuoklę suprojektavo ir pagamino pats D. Biesevičiaus, o kėbulą aprengė stiklo pluoštu.

Konstruktorius džiaugėsi, kad pavyko pasiekti puikų svorio paskirstymą tarp priekinės ir užpakalinės ašių, todėl netrukus po oficialaus pristatymo „Bite“ pakrikštytas visureigis iš tiesų buvo palyginti lengvas ir neblogai valdomas.Bent jau Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu pasirengimo 2016-ųjų Dakarui metu dėl to neturėjo jokių pastabų – tiek „BajaBelarus“, tiek „BajaItalia“ ralio reido varžybose automobiliukas dirbo nesiožiuodamas.

Pats Biesas didžiausiu iššūkiu konstruojant antrąjį Dakaro visureigį pavadino jėgos agregato parinkimą. Po ilgų svarstymų ir galimų scenarijų modeliavimo, pirmenybė buvo duota „Volkswagen“ 1,9 litrų darbo tūrio turbodyzeliniam varikliui, generuojančiam 210 AG. Tačiau vertindamas šį konstravimo etapą iš šiandienos perspektyvų Darius sako, kad tai buvo bene pagrindinė klaida.

„Iš esmės visa beveik 20 metų automobilių sporto pasaulyje mano sukaupta patirtis susijusi su benzininių variklių adaptavimu lenktynėms. Su dyzeliniais motorais ir jų specifika buvo susidūręs minimaliai, todėl kliovėmės teoriniais išvedžiojimais, kad toks agregatas yra sąlyginai lengvas ir naudoja nedaug degalų. Tačiau kai prasidėjo rimti dakariniai išbandymai pasirodė, kad mes išlindusias geležies ligas ne gydom, o eksperimentuojam. Tikėtina, kad jei vietoj turbodyzelio būtume rinkęsi benzininį analogą, Vaidas būtų pasiekęs ir pirmojo Dakaro finišą“, – svarstė D. Biesevičius.

Deja, 2016-ųjų sausį Pietų Amerikoje „Bitė“ kaprizus rodyti pradėjo jau ketvirtajame maratono etape, kai pradėjo strigti turbina. Vėliau sustreikavo degalų siurblys, dar po poros dienų – vėl subyrėjo turbina. Ir nors Vaidas su Sauliumi iš paskutiniųjų jėgų yrėsi pirmyn, dešimtajame ištvermės lenktynių etape su leisgyviu varikliu taip įstrigo kopose, kad savo eiga pasiekti finišo nepavyko. Debiutiniame Dakare automobilis įveikė 6165 kilometrus.

Nors po metų į maratono startą V. Žala su S. Jurgelėnu grįžo gerokai Bieso dirbtuvėse patobulintu „SeatLeonDakar“istorija kartojosi su dar didesnėmis komplikacijomis: variklio kaprizai tiesiog varė į neviltį, todėl natūraliai sudėtingas maratono sąlygas apsunkino iki savižudiško lygio – lėkimas klaikiai sudėtingais greičio ruožais po nemiegotos nakties yra ne kas kita, kaip šiek tiek romantizuota rusiškos ruletės versija. Supratę, kad lenktynės virsta dar vienu mazochizmo seansu, Vaidotas su Sauliumi ginklus sudėjo jau po ketvirtojo 2017-ųjų Dakaro etapo.

Sudėtingiems projektams išgyventi sunku

Ar tuo pat buvo padėtas taškas ir lietuviško „dakaramobilio“ epopėjoje?

„Jei loterijoje laimėčiau „Aukso puodą“– greičiausiai vėl imčiausi „Bitės“ ar naujo visureigio, skirto maratoninėms ralio reido lenktynėms, konstravimo. Patikimai maratone važiuojančio automobilio kūryba ir gamyba sudaro gal 40 proc. visų išlaidų. Likę 60 proc. – testavimas ir derinimas. Šiems dalykams neturint pakankamo biudžeto automobilio daugelis eksperimentų persikelia į oficialių varžybų trasą, kur net ir nedidelės techninės problemos emociškai pakeliamos žymiai sunkiau ir turi didesnę kainą“, – atviravo D. Biesevičius.

Klausiamas, kiek atsiėjo „Bitės“ projektas, Biesas teigia, kad vertinant tik detalių įsigijimą ir gamybą, bet neskaičiuojant dirbtuvėse praleistų valandų, „SeatLeonDakar“ kaina siekė maždaug 100 tūkst. eurų. Dar antra tiek išleista varžyboms bei visureigio testams. Bet kokiu atveju šiandien galima tik spėlioti, kaip viskas būtų pasibaigę, jei ne keletas smulkių klaidų projektavimo etape bei galimybės ilgėliau patikrinti priimtų sprendimų gyvybingumo. Kadangi to padaryti nepavyko, labiausiai tikėtinas kitų Dakaro virusu infekuotų sportininkų, dar tik svajojančių apie savo startą legendinėse lenktynėse pasirinkimas – sena, tačiau sudėtingų trasų egzaminus jau išlaikiusi, technika.

Kita vertus, lietuviai yra puikūs mechanikai. Sėkmingų visureigių modifikacijų istorijų yra ne viena – pavyzdžiui, visų Dakaro dalyvių iš Lietuvos automobiliai yra aptarnaujami tautiečių mechanikų, o po kiekvienų varžybų perrenkami taip pat Lietuvoje. Nepriklausomų žurnalistų „iGo2Dakar“ automobilis „Nissan Navara“, pritaikytas įvairioms mėgėjiškoms bekelės varžyboms, buvo modifikuotas Kaune, „Hardman“ dirbtuvėse. Vis populiarėjančiose ir dešimčių dalyvių sulaukiančiose „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ varžybose dalyvaujantys visureigiai taip pat yra tobulinami Lietuvoje – sporte besispecializuojančių mechanikų čia netrūksta.

Fotografo paslaugos Jūsų šventei
paslauga
Naujienos komentarai

Jūsų komentaras

Jūsų vardas:


Jūsų el. paštas:


Fotorebuso atsakymas:


rebusas
Jūsų komentaro tekstas:



Daugiau naujų naujienų
iliustracija2019-03-20 19:46:09

Šokiruojantys skaičiai – beveik trečdalis žmonių dantis valo tik kartą per dieną

Gera burnos higiena ir tinkama dantų priežiūra yra kelias sveikos šypsenos link. Ir nors atrodo, kad kiekvienas žinome, kad dantis valyti reikėtų du kartus per dieną ir ne trumpiau nei dvi minutes, kompanijos „Philips“ atliktos apklausos rezultatai šokiruoja.
iliustracija2019-03-20 19:39:41

VMI skelbia pajamų deklaravimo startą

Šiemet gyventojams palankus laikas prisiminti kadaise pamirštus mokesčius – pateikus ar patikslinus senas deklaracijas, už praeityje nesumokėtus mokesčius VMI neskaičiuos delspinigių. Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad Elektroninio deklaravimo sistemoje (deklaravimas.vmi.lt) 1,9 mln. gyventojų VMI suformavo metines pajamų deklaracijas.
iliustracija2019-03-20 19:36:04

Laimės diena: 4 programėlės gyvenimo pilnatvei

Ar jaučiatės laimingi? Šiandien, kovo 20-ąją, minima Tarptautinė Laimės diena, todėl technologijų kūrėjai dalijasi išmaniais patarimais, kaip ją atrasti. Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pristato 4 išmaniąsias programėles, kurios padės puoselėti arba tiesiog pastebėti laimę savo kasdieniniame gyvenime.
iliustracija2019-03-20 19:32:59

Vilniaus oro uoste – nauja oro bendrovė ir skrydžiai į Vieną

Nuo spalio mėnesio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro bendrovė „Laudamotion“. Kompanijos atstovų teigimu, skrydžio bilietų prekyba prasidės jau kovo 20 dieną.
iliustracija2019-03-19 16:30:09

Pasaulinė transporto pramonės paslaugų lyderė steigia paslaugų centrą Lietuvoje

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti bendrovė „Dana Incorporated" paskelbė atidaranti paslaugų centrą Vilniuje.
iliustracija2019-03-19 16:23:57

m.Ticket startuoja atsiskaitymas banko kortelėmis ir bilietų perkėlimas

Geros naujienos sostinės viešojo transporto keleiviams - atnaujinta daugelio pamėgta mobilioji programėlė m.Ticket. Nuo šiol jos naudotojai už viešojo transporto bilietus galės greitai ir patogiai atsiskaityti banko kortelėmis.
iliustracija2019-03-19 16:12:48

Specialistai primena: pasiskiepyti nuo erkių kuo anksčiau – tuo geriau

Šylantys pavasario orai naujam sezonui prižadins ne tik gamtą bet ir erkes, kurių platinamomis ligomis Lietuvoje kasmet suserga keli tūkstančiai žmonių. Draudikai pastebi, kad kovo mėnuo yra tarsi riba, po kurios atsiranda reali galimybė apsikrėsti erkių pernešamomis ligomis.
iliustracija2019-03-19 16:09:28

Y karta: lojali darbdaviui, kol mato karjeros galimybes

Apie penktadalį šalies gyventojų sudaro Y arba Tūkstantmečio kartos atstovai, gimę 1982–2004-aisiais. Apsupti gyvenimo realybe, kurios kasdienybe tapo mobilusis ryšys, kompiuteriai, internetas, socialiai tinklai, kompiuteriniai žaidimai, Y karta užaugo vertindama technologijų pasiekimus.
iliustracija2019-03-19 16:02:43

Lūžis: dirbtinio intelekto pagalbos prašome ne tik veiklai efektyvinti

Naujausias „Microsoft“ tyrimas rodo, kad verslininkai dirbtinį intelektą (DI) mato jau ne tik kaip pagalbininką efektyvinant veiklą, bet ir priimant strateginius verslo sprendimus. Į pastaruosius gebėjimus turintį DI žada investuoti net pusė apklaustų sparčiai augančių bendrovių vadovų.
iliustracija2019-03-19 15:56:57

Kaip vaiko tinginystę paversti į genialumą?

Didžiausi tinginiai - geriausi išradėjai. Kiekvienoje šeimoje turime žmogų, kurį atitinka tinginio apibūdinimas. Tinginystė iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip absoliučiai nereikalinga žmogaus savybė, stabdanti jo tobulėjimą. Tačiau tinginystė gali būti raktas į ilgalaikę vaiko sėkmę.
iliustracija2019-03-19 15:52:00

„Tele2“ tyrimas: kas lemia kliento pasirinkimą nekeisti paslaugų tiekėjo?

Kovo 19 d. daugelyje pasaulio šalių minima kliento diena. Technologijų lyderės „Tele2“ vidinis tyrimas atskleidė, kas lemia kliento pasirinkimą pasilikti su esamu paslaugos tiekėju arba jį pakeisti. Maždaug 7 iš 10 esamų klientų apsisprendimą nekeisti dabartinio paslaugų tiekėjo nulemia aptarnavimo kokybė.
iliustracija2019-03-19 15:44:38

Už mieste turėtą žemę bus atlyginama ir mišku

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) primena, kad nuo šio mėnesio piliečiams už mieste turėtą valstybės išperkamą žemę galės būti atlyginama lygiaverčiu miško plotu kaimo vietovėje.
iliustracija2019-03-19 15:41:09

Lietuviai pristatė analogų pasaulyje neturinčią platformą

Kauniečių įkurta tarptautinė technologijų kompanija „Heficed“ sukūrė pirmąją pasaulyje IP adresų ir tinklo infrastruktūros valdymo platformą „Switch“. Ji leidžia įmonėms sutaupyti laiko ir kitų išteklių valdant turimus IP adresus bei infrastruktūrą.
iliustracija2019-03-18 19:21:24

Kas ketvirtas Lietuvos vairuotojas kelyje yra pristigęs degalų

Ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra išgyvenę nemalonią patirtį – kelyje pristigę degalų. Tyrimas parodė, kad dauguma jų šią situaciją sprendė kreipdamiesi pagalbos į šeimos narius, draugus ar kolegas, kiti – rizikavo ir kelionę tęsė, kol transporto priemonė užgeso.
iliustracija2019-03-18 19:15:00

Kaune - britų analitiko Edwardo Lucaso paskaita apie naująjį Šaltąjį karą

Vakarai deramai neįvertino grėsmės, kurią kelia V. Putinas - Rusija pakeitė kryptį, todėl būtina pasidaryti išvadas ir reaguoti, teigia žinomas britų žurnalistas, Europos politikos analizės centro (CEPA) darbuotojas, viešosios politikos specialistas Edwardas Lucasas.
iliustracija2019-03-18 19:11:18

Senatvinio silpnumo sindromas: kada ir kodėl verta susirūpinti?

Nuo šių metų Kauno klinikų Kulautuvos reabilitacijos ligoninė pirmoji Lietuvoje pradėjo vertinti senatvinio silpnumo sindromo pasireiškimą. Jis vertinamas visiems 65 metų ir vyresniems ligoninės pacientams, siekiant atpažinti silpnus ir į silpnumą linkusius žmones.
iliustracija2019-03-18 19:04:02

Devynios valstybės institucijos vienija jėgas rizikų valdyme Fintech srityje

Pasauliniame Fintech inovacijų žemėlapyje ryškiai matoma Lietuva tampa ir su tuo susijusių rizikų valdymo kompetencijų centru. Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) kartu su kitomis šalies institucijomis suvienijo jėgas bendram tikslui - operatyviai numatyti galimas rizikas Fintech srityje ir efektyviai jas suvaldyti.
iliustracija2019-03-18 18:54:57

Elektros energijos tiekėjo reikalavimas apmokėti skolą – nepagrįstas

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK), išnagrinėjusi ūkio subjekto ir UAB „Dirbtinis pluoštas“ ginčą dėl reikalavimo apmokėti skolą už elektros energiją, pripažino, kad įsiskolinimas susidarė dėl UAB „Dirbtinis pluoštas“ neatsakingų veiksmų, nevykdant sutarčių priežiūros.
iliustracija2019-03-17 13:02:07

Keršto anatomija arba ši valdžia neturi laiko ateičiai

Iš pirmo žvilgsnio šią savaitę Seime pateiktos įstatymo pataisos, siūlančios bausti Seimo komisijai atsisakiusius liudyti asmenis, niekaip nesusijusios su neįgaliųjų reikalais. Tačiau tai - tik iš pirmo žvilgsnio. Šiek tiek pasigilinus, jos atskleidžia tikrąjį Seimo daugumos požiūrį į neįgaliuosius ir jų artimuosius.
iliustracija2019-03-15 17:25:53

Rekordinis dujų likutis Europos saugyklose apkarpė SGD kainas

Žiemos pradžioje trečdaliu brangiau nei prieš metus kainavusios suskystintos gamtinės dujos (SGD) šiemet vasarį jau buvo pigesnės nei tuo pat metu pernai. „Lietuvos energijos tiekimo“ (LET) surinkti duomenys rodo, kad SGD kainų mažėjimo tendencija gali tęstis iki vasaros.
iliustracija2019-03-15 17:20:54

Gydytoja neurologė: sveikam senėjimui reikalingas ir kokybiškas miegas

Ar miego poreikis natūraliai mažėja žmogui senstant, o gal miego kokybė blogėja dėl vyresniame amžiuje vykstančių procesų smegenyse? Kauno klinikų Neurologijos klinikos gydytoja neurologė Evelina Pajėdienė teigia, kad vyresnio žmogaus miego įpročiai tikrai pasikeičia, nors miego poreikis išlieka nepakitęs.
iliustracija2019-03-15 17:14:06

Išmaniosios padėjėjos šiuolaikinės moters kasdieninėje veikloje

Laikas yra viena iš labiausiai branginamų vertybių, kurias šiandien turime. Sutaupyti kiek įmanoma daugiau laiko šiandien svarbu visiems, ypatingai šiuolaikinėms moterims, kurios kasdien randa balansą tarp karjeros ir motinos, žmonos, močiutės ir kitų vaidmenų.
iliustracija2019-03-15 17:09:55

Pilotas - plačios karjeros galimybės

Tuo tarpu, kai kažkam dangus atrodo tolimas ir nepasiekiamas, kiti kasdien jį raižo didesniais ar mažesniais orlaiviais. Kai kurie sako, jog piloto darbas – tai svajonių darbas viliojantis kelionėmis aplink pasaulį, kvapą gniaužiančiais vaizdais pro piloto kabinos langą, aplinkinių akį traukiančia uniforma, bei unikaliomis profesijos galimybėmis.
iliustracija2019-03-15 17:07:12

Apklausa: palikdami namus labiausiai baiminasi ilgapirščių ir gaisro

Kas antras šalies (51 proc.) gyventojas ilgesniam laikui palikdamas namus baiminasi vagysčių, 49 proc. nerimauja dėl gaisro pavojaus, o kas trečias (31 proc.) jaudinasi, kad nebūtų aplietas kaimynų. Tokius duomenis atskleidė draudimo bendrovės BTA užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ sausio mėnesį atlikta reprezentatyvi apklausa.
iliustracija2019-03-15 17:03:05

Odos priežiūra keičiantis metų laikams: kada ir kokias priemones naudoti?

Keičiantis metų laikams peržiūrime ir papildome ne tik savo spintos turinį, bet ir odos priežiūros kosmetines. Atėjęs pavasaris ir temperatūros šuoliai skatina mus suklusti ir atidžiau žiūrėti, kokias priemones renkamės odos priežiūrai bei stiprinimui.
iliustracija2019-03-15 16:52:56

Atostogų įamžinimas: 5 patarimai, kaip tą padaryti telefonu

Įsibėgėjantis šiltasis periodas kartu žymi artėjančių atostogų metą, kai niekur nesinori skubėti ir belieka visą laiką skirti sau. Tuomet esame atsipalaidavę, iš veido nedingsta šypsena, o visas teigiamas emocijas norime pasilikti ne tik atmintyje, bet ir įamžinti.
iliustracija2019-03-15 14:28:32

„Nerija“ – scenos fenomenas, kuris niekada nepasikartos

Legendinis ansamblis „Nerija“ tęsia savo atsisveikinimo turą. Penktadienį visas „Nerijos“ žvaigždynas: Edmundas Kučinskas, Birutė Petrikytė, Simonas Donskovas, Vitalijus Pauliukas, Laima Žemaitytė, Nijolė Tallat-Kelpšaitė ir Antanas Čapas – atsisveikina Mažeikiuose.
iliustracija2019-03-14 11:15:56

VMI: daugėja gyventojų, vykdančių individualią veiklą pagal pažymą

Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad per pirmus du šių metų mėnesius individualią veiklą pagal pažymą vykdančių gyventojų skaičius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 15 proc. (nuo 119 tūkst. iki beveik 137 tūkst. gyv.).
iliustracija2019-03-14 11:11:50

Valstybinės šventės – masalas interneto troliams

Prieš valstybines šventes socialinėje erdvėje suaktyvėja vadinamieji interneto troliai. Kibernetinės atakos socialiniuose tinkluose nebeaplenkia ir pilietiškumą skatinančių socialinių tinklų paskyrų, skirtų jaunimui.
iliustracija2019-03-14 11:08:05

Lietuvių taupymo įpročiai: kur gyventojai nukreipia laisvas pajamas?

„Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atlikto reprezentatyvaus gyventojų nuomonės tyrimo duomenimis, turėdami aiškų tikslą 8 iš 10 lietuvių turi galimybių taupyti ir atsidėti mažiausiai 100 eurų per mėnesį nuo savo pajamų.
* Skelbiamos įvairių šaltinių naujienos, todėl už jas neatsakome. Kai kurie teiginiai gali nesutapti su www.tvnaujienos.lt nuomone. Neatsakome už vartotojų komentarus.